1 239 läst ·
5 svar
1k läst
5 svar
2 badrum - rimlig offert?
Ännu en rimlig offert-tråd, men alla är ju lite olika.
Jag vill riva och renovera två badrum (klinker och plastmatta idag) och ett hallgolv (klinker idag). Huset är ett 90-tals betonghus.
Badrummen är ca 4kvm styck med 2.3m i takhöjd och skall ha:
- klinker och kakel,
- golvvärme (ingår)
- sänkt tak med spottar (ingår)
På hallgolvet (7-8kvm) skall klinker rivas ut och nytt läggas.
Pris exklusive kakel, klinker, inventarier och VVS-arbete: 140000:- inkl moms. I Stockholms innerstad.
Vad kan det kosta en VVS-are att dra rör och montera blandare och inredning?
Är detta rimligt?
Jag vill riva och renovera två badrum (klinker och plastmatta idag) och ett hallgolv (klinker idag). Huset är ett 90-tals betonghus.
Badrummen är ca 4kvm styck med 2.3m i takhöjd och skall ha:
- klinker och kakel,
- golvvärme (ingår)
- sänkt tak med spottar (ingår)
På hallgolvet (7-8kvm) skall klinker rivas ut och nytt läggas.
Pris exklusive kakel, klinker, inventarier och VVS-arbete: 140000:- inkl moms. I Stockholms innerstad.
Vad kan det kosta en VVS-are att dra rör och montera blandare och inredning?
Är detta rimligt?
Redigerat:
Det låter däremot dyrt. Enligt "min" VVS-firma som jag brukar anlita ska det gå på en dag:tank77 skrev:
- Hänga upp handfat
- Borra/skruva fast toa
- Dra rör från ballofix-koppling till toa, handfat och dusch.
- Koppla in blandare och duschblandare
Om jobbet kostar 360 * 8 + moms = 3600 kr + etablering, sevicebil 1000 kr = 4600 kr
Material kan väl inte kosta med än ett par tusen (naiv fråga)? Hade hoppats på 15000 totalt för två badrum.
Nej inget skall flyttas eller bytas. Det skall bara dras ut rör från färdiga kopplingar i väggen och monteras inredning.
Sedan är det ju en sak vad de säger och vad som kommer på fakturan. VVS-firmor tar ju rätt bra betalt för rör, kopplingar, mm...
Sedan är det ju en sak vad de säger och vad som kommer på fakturan. VVS-firmor tar ju rätt bra betalt för rör, kopplingar, mm...
Klicka här för att svara