hej
byggde ett ekeforshus för två år sedan med totalentreprenad,hade en 50-60fel på slutbesiktningen som åtgärdades inom ca två- tre månader eftersom vi höll inne pengar.vi har nu gjort en tvåårs besiktning med ett flertal fel som enligt besiktningsmannen skulle åtgärdas inom två månader(sprickor i samtliga innertak,lösa tegelstenar i fasad,spruckna fogar mm).nu har två månader snart gått och fast jag påtalat detta för entreprenören har han ej hört av sig.nu har jag ej några pengar från entreprenaden att hålla inne.har man egentligen några rättigheter.hur skall man gå vidare med detta.:mad:
tacksam för råd
 
Meddela företaget skriftligen att ni fortfarande inte fått felen åtgärdade.
Om de inte snarast (ange tid i brevet) återkommer med tidpunkt för åtgärdande så kommer ni att anlita annan entreprenör att rätta till felen på deras bekostnad. Ni kommer att fakturera Ekeforshus inte bara den andra entreprenörens arvode utan även ta betalt för eget merarbete som upphandling, faktureing etc. har inneburit för er.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.