Hej,
För snart två år sedan köpte jag en nybyggd lägenhet i ett gammalt hus av ett byggföretag. Innan lägenheten byggdes var ytan ett förråd som gjordes om. Under dessa snart två år har jag märkt massor med fel. Vissa av dem har jag kontaktat byggföretaget om och fått hjälp med. Det är fler och fler fel som jag upptäcker och är rädd att det finns ännu flera som inte visats än. Jag misstänker att slutbesiktningen innan jag flyttade in gjordes halvdant. Såna saker som felkopplad el borde väl besiktningsman märka?
Jag har nu läst att man har två års garanti. Hur funkar det med 2 års garantibesiktning? Är det någonting som jag själv ansvarar att boka och betala för eller är det byggföretagets ansvar?
Jag har försökt att googla med det står olika. Hoppas att nån vet hur det ligger till. Tacksam för svar!