Hepp!

Jag är (nästan) säker på att det fanns en Panther-klinga med bredden 2,2mm i nyhetsbrochyren som läcktes via den franska Festool-siten. Tyvärr glömde jag spara PDF:en medan den fanns tillgänglig. Någon som kan verifiera om det var en ny Panther-klinga på G? Någon som hört något om när den landar i butik? Finns inte på festool.de än iaf.

Är det den på sidan 8 du menar?

Ja, se där var ju PDF:en på svenska oxo. De har till och med lagt upp artikelnumret på svenska webben. Blir till att beställa en sådan från Tüskland omedelbums!

Mikael_L
Vad är det med den klingan?

Gjord för snabba snitt (dvs bra avverkning), finns den i olika tandning (jag såg bara 12T i brochyren).

Är det samma bredd som andra klingor som är den stora nyheten?

Yup, trevligt att kunna köra klingan på sina skenor utan att gummilisten ryker. Tänkte ha den för klyvning, TS55:an baxnar rätt tidigt om man klyver med universalklingan.

Beställde just Pantherklingan från Tyskland, 20 Euro + 15Euro frakt. Helt OK med tanke på att riktpris i Sverige är 470+mums.

Mikael_L
Du hade kunnat beställa en åt mig också, så hade bådas frakt blivit trevligare. :)

Nu bor du iofs i Skåneland, så jag hade knappast satt mig i bilen och kört ner till dig för att hämta den. ;)

Jag övervägde faktiskt att fråga på forumet men nu behöver jag en klinga fort och jag kände inte för att snåla... denna gången.

Har du vägarna förbi är du alltid välkommen och kolla på min klinga ;)

phl skrev:
...Beställde just Pantherklingan från Tyskland, 20 Euro + 15Euro frakt. Helt OK med tanke på att riktpris i Sverige är 470+mums.
Väldigt ok skulle jag vilja säga. Var beställde du ifrån?

Om du kan har möjlighet att ändra beställningen i morgon så skulle du kanske kunna beställa en åt mig också?
Vi bor ju i alla fall inom samma härad.. :)

phl skrev:
...Tyska Ebay är rätt ofta the shit ;)
Und 84056gerschwitz ist der Mann! €25 för den vanliga W48-klingan är ju också trevligt (850 bagis här hemma). Det är ju så pass billigt att det är snudd på att det inte är lönt att slipa om de klingorna man har... inte riktigt kanske, men bra nära...

Tack phl!

Lite lustigt för generellt sett kostar både Festools maskiner och tillbehör ungefär lika mycket i Tyskland som i Sverige. Dock säljer ju uppenbarligen vissa klingorna till riktigt bra pris.

Hur genomför man ett köp?
Min tyska är minst sagt dålig :o

Man måste vara registrerad hos Ebay samt ha ett PayPal-konto.. Det mesta (allting?) går att göra via amerikanska ebay (www.ebay.com). Sök upp artikeln på www.ebay.de, kopiera sedan föremålsnumret (Artikelnummer på tyska) som står uppe till vänster i den blå ramen på annonsen. Gå in på www.ebay.com och sök på föremålsnumret och vips får du upp det på engelska i stället. Annonstexten är förvisso fortfarande på tyska men du reder nog ut köpet ändå. Klicka "Buy now" och genomför köpet.

Tack :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.