I huset har vi (troligen) s.k 2+1 fönster som är delbara till viss del. 2delen verkar vara ihoplimmade med varandra och som sedan sitter fastskruvade i fönsterbladet med lister. Problemet är att det har "mjölkat" sig emellan rutorna. Det går ju som inte att komma åt och torka där heller?

Hur göra? Är det bara att byta fönster?

Mikael_L
Då har glaskassetten fått ett läckage någonstans, och det går det inte att göra något åt. Man får låta tillverka en ny kassett, såvitt jag förstått i alla fall.

Okej! Nu fick jag ju veta vad det heter också! Tack så mycket!

Ska höra med ett glasmästeri om de är värt att tillverka nya kadetter, annars blir det nog att härda tills nästa sommar!

Det stämmer som mikaekl_L skriver.

Tycker du ska byta bara kasetterna onödigt att byta fönstren om det inte är nåt fel på dom.

Pratade nyss med en kompis som jobbar med glas. Han tyckte också att man bara skulle byta kassetterna. Han hade inga priser i huvudet, men trodde inte att det skulle bli så farligt dyrt! Återkommer med pris längre fram!

Mikael_L
Det låter bra, ty jag har mina funderingar på att låta en glasmästare tillverka två ganska små tvåglas-kassetter. Som jag sen tänkte fälla in i en ytterdörr.

Men jag har inte kollat vad priset kan bli för en sådan, så får du ett prisförslag så är jag idel öron. Får du t.o.m veta hur dom beräknar priset är det jättetrevligt.

Sist jag beställde en kasett (iofs 3-glas) så gick dom enbart på kvadratmeter. Tror runt 1000:- men då som sagt 3-glas.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.