419 292 läst ·
605 svar
419k läst
605 svar
1920 talshus som ska få sig en omgång!
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Räddat livet? Är det så illa? Kolla på:lorens skrev:
http://www.slojd-detaljer.se/product.aspx?
productid=7484&deptid=84
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Fick upp tapeten i dotterns rum!
Jag hade glömt hur jobbigt det är med "vanliga" tapeter, rolla klister, vänta, svåra att skära, nej mer easy up åt folket!
Närbild
Jag hade glömt hur jobbigt det är med "vanliga" tapeter, rolla klister, vänta, svåra att skära, nej mer easy up åt folket!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Du ska bara veta hur mycket min tjejj avskyr damm, och jag har tänkt slipa MDF skivor som redan är monterade i huset! Det dammar något hemskt!!mattetvilling skrev:
Men nu då jag kollar, detta är inget för maskinbearbetning, utan endast för handkraft ?!
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Svärfar kom förbi igen och hjälpte mig med lite mer tapet, nu var det dax för allrummet.
Tapeten är Duro Hudiksvalls teater 037-20. Den var av typen vanlig tapet men lite lättare sätta och "stabilare" än Sandbergs tapeten.
Tyvärr hade jag mängdat fel
och saknade 2 vårder, ringde och fick tag på en rulle till ur samma batch (det fanns 39st kvar hos Duro) och den kommer imorgon.
Närbild
Närbild på tapeten i grabbens rum som var Boråstapeter New Classic 2522
Tapeten är Duro Hudiksvalls teater 037-20. Den var av typen vanlig tapet men lite lättare sätta och "stabilare" än Sandbergs tapeten.
Logga in
Skapa konto
Tyvärr hade jag mängdat fel
Logga in
Skapa konto
Närbild
Logga in
Skapa konto
Närbild på tapeten i grabbens rum som var Boråstapeter New Classic 2522
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Är det masonit du har lagt ovanpå det gamla trägolvet? Eller det är inte en permanent lösning?
Om den är permanent, hur har du fäst den? Jag tog bort masonit som var spikad med miljoner små mässingsspik. La dit masonit igen för att jämna ut det värsta och då limmade jag men en massa PL200.
Mest bara nyfiken.
Första gången jag tapetserade så körde jag med "vanliga" tapeter, nästa rum var en dröm med Easy up...
Om den är permanent, hur har du fäst den? Jag tog bort masonit som var spikad med miljoner små mässingsspik. La dit masonit igen för att jämna ut det värsta och då limmade jag men en massa PL200.
Mest bara nyfiken.
Första gången jag tapetserade så körde jag med "vanliga" tapeter, nästa rum var en dröm med Easy up...
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Frugan hämtade den sista rullen, vi satte sen upp den på kvällen i bygglampans sken, mysigt 
Vi fick lister och smygar levererade av Idalalisten, snabb leverans och bra kvalitet. Jag skickade ner en lista på alla olika längder och så pusslade dom ihop det med deras längder så det blir lite spill.
Det blev "bara" 168m av div olika sorter, här syns ungefär hälften. Så nu är det bara att börja kapa och grundmåla igen...
Svärfar byggde ett provisoriskt trappräcke om vi skulle flytta upp innan det riktiga kommer på plats.
Logga in
Skapa konto
Vi fick lister och smygar levererade av Idalalisten, snabb leverans och bra kvalitet. Jag skickade ner en lista på alla olika längder och så pusslade dom ihop det med deras längder så det blir lite spill.
Det blev "bara" 168m av div olika sorter, här syns ungefär hälften. Så nu är det bara att börja kapa och grundmåla igen...
Logga in
Skapa konto
Svärfar byggde ett provisoriskt trappräcke om vi skulle flytta upp innan det riktiga kommer på plats.
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Jodå! Stian ska skuras, locket ska läggas på brunn och kvigan ska kalva...Paytax skrev:
Vi har målat och fixat lite med taket i barnens rum, vi målade råsponten en gång innan den var uppe och sen/nu en gång på plats. Fick dra lite i mellanrummen på spånten för att få bort all färg som hade kommit i springan, men nu är det klart med målning tapetsering och annat fix i barnrummen. Har börjat att spackla det sista ner i trapphuset för att kunna sätta tapeten även där.
Beställt de sista uttagen för el och nätverk ifrån Elbutik.se , förvånad varje gång jag beställer ifrån dom hur snabbt det går. Man hinner knappt skicka iväg beställningen innnan man får ett mail att nu är det på väg. Elektriken kommer nästa tisdag och kopplar på det sista, sen flyttar vi nog upp och tar lister och smygar när vi hinner, det ska ju bli jul snart sa någon!?
Redigerat: