419 286 läst ·
605 svar
419k läst
605 svar
1920 talshus som ska få sig en omgång!
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Kollade vad det kostar om man beställer en "specialare" och det tillkommer ca 2000:- för frässtålet, kanske lite dyrt för några meter runt om i vardagsrummetRiggen skrev:
Glömde mäta men jag tror jag måste flytta upp uttagen för att kunna ha 140mm golvlist i vardagsrummet på nedervåningen. På ovanvåningen satte vi alla golvuttag lite högre för att kunna klämma dit en högre list.
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Frugan och jag har målat en vända på ovanvåningen för att tapeten ska sitta bra och dels för det är lättare att se om det behövs spacklas mer.
Vårt sovrum
Hall
Allrum
Ett av barnrummen
Vårt sovrum
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hall
Logga in
Skapa konto
Allrum
Logga in
Skapa konto
Ett av barnrummen
Logga in
Skapa konto
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Skissade lite på trappräcket för hallen. Då jag har en rund stolpe och de andra är fyrkantiga funderar jag på att göra en "hatt" som liknar de andra.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
trappräcket ser väldigt snyggt ut på skissen, hade nog sett ut som att ngt saknades utan hatten på den runda.
verkar som att ni får väldigt mysiga rum på övervåningen!
verkar som att ni får väldigt mysiga rum på övervåningen!
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Äntligen lite jobbat igen! Vi har väntat på spacklingen ska bli färdig. Efter vi hade målat en första gång var det några ställen som inte var ok, men inget snack målarna kom glatt tillbaks och fixade igen. Dom hade bytt leverantör av remsor så dom fick inte till det första gången. Trevliga som dom var målade dom även grundfärg igen.
Ikväll så målade frugan taket i ett av barnens rum och jag småpysslade lite, hittade ett vägguttag som vi hade glömt att sätta en 25mm bräda som distans för dörrreglen så det linjerade inte med väggbrytaren och hamnar även för närma fodret, det var bara att ta fram sticksågen och flytta ca 25mm.
Mätt upp alla fönsterbrädor och smygar för offert. Har fått in offerter på trappräcket.
Köpte även 30 rullar tapeter och 25 liter lim, bör väl räcka att hålla mig sysselsatt ett tag.
Ikväll så målade frugan taket i ett av barnens rum och jag småpysslade lite, hittade ett vägguttag som vi hade glömt att sätta en 25mm bräda som distans för dörrreglen så det linjerade inte med väggbrytaren och hamnar även för närma fodret, det var bara att ta fram sticksågen och flytta ca 25mm.
Mätt upp alla fönsterbrädor och smygar för offert. Har fått in offerter på trappräcket.
Köpte även 30 rullar tapeter och 25 liter lim, bör väl räcka att hålla mig sysselsatt ett tag.
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Efter att ha målat lite tak + väggar + lite mer fog på några ställen de senaste kvällarna var det äntligen dax för att sätta tapet. Hade tänkt att leja bort tapetseringen men nu gör vi det själva.
Svärfar kom förbi och hjälper mig komma igång och så är det ju 3m i tak på sina ställen. Vi han nästan hela barnrummet.
Tapeten är Boråstapeter New Classic 2522 i hela rummet
Svärfar kom förbi och hjälper mig komma igång och så är det ju 3m i tak på sina ställen. Vi han nästan hela barnrummet.
Logga in
Skapa konto
Tapeten är Boråstapeter New Classic 2522 i hela rummet
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
blev väldigt snyggt med dom ränderna, och dörrarna är jättefina de med =)
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Tack!Paytax skrev:
Dörrarna är beställda ifrån K-Bo Gross AB kommer om ca 3 veckor, meddelar då kvalitetskänslan Beställde med tätningslist på karmen då det ger lite ljud/slag dämpning (då man om några år får testoronstinna tonåringar).
Vi lurar fortfarande på handtag, vill helst ha något liknande detta ifrån Sekelskifte :
Men vill inte gärna ge samma pris som för dörren
Logga in
Skapa konto
Toalett beslag i samma serie:
Logga in
Skapa konto
Har nu även beställt trappräcke och fönsterbrädor ifrån Dalaledstång, och smygar och lister ifrån Idalalisten/trappan/golvet.
Renoverare
· Västragötaland
· 875 inlägg
Igår målade vi färdigt väggen i det andra barnrummet där det bara ska vara en fondtapet och taket i hall/allrum.
När vi målar använder vi först pensel i hörnen och sen en runda med lillrollern för att få lite struktur och smeta ut penseldragen för att avsluta med stora rollern. Har en bygglampa riktad som släpljus för att se rollerdragen.
Använde Beckers symfoni vägg och takfärg i 0502 - Y, den var lätt att få ut och täckte bra.
Väggmålning i Barnrummet:
Takmålning i Allrummet:
Spacklade och slipade lite i trapphuset, köpte en Mirka Abranet efter tips på Bygga hus, fungerar grymt bra! Nästan inget damm alls.
Monterade även in en temperaturstyrd friskluftsventil ifrån Pax RTP 100,
När vi målar använder vi först pensel i hörnen och sen en runda med lillrollern för att få lite struktur och smeta ut penseldragen för att avsluta med stora rollern. Har en bygglampa riktad som släpljus för att se rollerdragen.
Logga in
Skapa konto
Använde Beckers symfoni vägg och takfärg i 0502 - Y, den var lätt att få ut och täckte bra.
Väggmålning i Barnrummet:
Logga in
Skapa konto
Takmålning i Allrummet:
Logga in
Skapa konto
Spacklade och slipade lite i trapphuset, köpte en Mirka Abranet efter tips på Bygga hus, fungerar grymt bra! Nästan inget damm alls.
Logga in
Skapa konto
Monterade även in en temperaturstyrd friskluftsventil ifrån Pax RTP 100,
Logga in
Skapa konto