Hej,
Jag har en 1500l ack.tank som jag precis har baxat ner i källaren ,har även en laddomat 4030 som jag skall koppla in!
Skall isolera den men först måste jag koppla rören, så min fråga är:
kan jag använda en ingång i toppen med ett "dykrör ner till botten av tanken för att Ta & Ge kallvattnet från tankbotten??
Se bilder!
Jag har en 1500l ack.tank som jag precis har baxat ner i källaren ,har även en laddomat 4030 som jag skall koppla in!
Skall isolera den men först måste jag koppla rören, så min fråga är:
kan jag använda en ingång i toppen med ett "dykrör ner till botten av tanken för att Ta & Ge kallvattnet från tankbotten??
Se bilder!
Hmm, ser ju ut att vara åt ackumulatorhållet, men klarar den värmen och trycket? Jag skulle inte vilja ha en tank i plast, men det kanske är någon superplast? Vet hur regnvattentunnorna blir efter något år, men det är ju UV som förstör dom...
Tackar för kommentarena!
Kommer inom kort att baxa upp den igen och sätta ner två st TS 500l tankar istället. Jag blir tvungen att ta bort all isolering eftersom jag bara har 180cm i takhöjd, men det skall väll gå!
Kommer inom kort att baxa upp den igen och sätta ner två st TS 500l tankar istället. Jag blir tvungen att ta bort all isolering eftersom jag bara har 180cm i takhöjd, men det skall väll gå!
Synd på de sista 500 litrarna - de är värdefulla. Har du inte redan TS-tankarna så rekommenderar jag dig att specialbeställa en eller flera tankar som du isolerar själv. Då kan du få vilka mått du vill och då får ofta många fler liter för samma pris.
Klicka här för att svara

