Hej!
Har för avsikt att sänka badrumstaket och fälla in 6st IP44 Hide-a-lite 12V spottar med lågt inbyggnadsdjup. Har tänkt att fästa ramen av reglarna (och alla andra reglar också) direkt mot taket inte mot väggen för att slippa borra i besvärligt kakel. Detta medför att det blir ingen genomgående luftspalt, utan endast lokalt ovanför varje enskild spot (hoppas ni förstår vad jag försöker säga)

Fråga 1:
Gäller inbyggnadsdjup endast då det är genomgående luftspalt ovanför spoten? I mitt fall kommer det bli cirka 60x60x4,5cm utrymme ovanför varje spot.

Fråga 2: Tänker använda värmetålig silikonkabel 90grader, MÅSTE denna förläggas i rör ut till varje spot?

Fråga 3. Hur löser jag rörläggningen på bästa sätt eftersom reglarna kommer ju direkt mot betongtaket vilket gör att det blir himla massa utsågningar och håltagning för 6st rör som man sedan skall hålla koll på när man skruvar upp skivan - några tips på bättre ideér?

1: Vad ska du ha för spottar? Sätt hide-a-lite 1208. dvs som man sätter i apparatdosor.
2: Ja
3: Gillar du inte att kapa ur reglarna, så skruva upp dom först och borra för rören.

Det blir 1205, redan beställda... men luftspalten bör väl räcka gott, eller?
Jo borra hål på plats är kanske lättast...

Ja det är inga problem med värmen från 1208 i ditt tak. Borra du för slang/rör när reglarna sitter på plats. ;)

Varför 1205? Den finns väl bara i 10W?

• Gilla
ltfrebac
  • Laddar…
ayla85 skrev:
Nope, 20W vid 8mm luftspalt
[länk]
Ok.. men de levereras bara med 10W..

Verkar ju lite halv-dumt att köpa 1205 och byta lampor i dom? Finns ju exakt likadana fast som har 20W medföljande istället för 10.. dom heter 1206.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.