Har ett uttag i badrummet på 110 volt som börjat surra ganska högt, vad kan det vara för fel?

Skyddstransformatorn i uttaget har börjat 'glappa'. Inget farligt men irriterande. Ibland går det att fixa men i och med att man numera får ha vanliga uttag via jordfelsbrytare i zon 3 i badrum så har dessa uttag spelat ut sin roll så det enklaste brukar vara att byta.

Prova att smälla till transformatorn med handen. Det får i alla fall min att uppföra sig.

mycke_nu skrev:
Prova att smälla till transformatorn med handen. Det får i alla fall min att uppföra sig.
För övrigt med mest vanliga sättet att "laga" en tjock-TV på när lödningarna till vertical hold ger upp... Men är det bra?

Absolut!

"MEN INTE NÄR KUNDEN SER PÅ!!"

Som min chef en gång i tiden ilsket förklarade för mej..

mycke_nu skrev:
Lagning som brukar hålla lika länge som den tog att utföra! :D

pefo skrev:
Lagning som brukar hålla lika länge som den tog att utföra! :D
Men pefo, precis som det står på alla möjliga kemikalieförpackningar: Proceduren kan vid vissa förutsättningar behöva att upprepas för att nå önskat resultat :D

Ungefär som med medicinen som de säljer på apoteket Röda Näsan? Sällan som det räcker med en dos för att det ska kännas riktigt bra! :D

Oj vad tråden slirade! ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.