Hej!

En så naiv och dum fråga att jag önskar att jag kunde posta anonymt:

Jag har bara laddat på min egna laddare hemma samt på riktiga ”komersiella” snabbladdare. Hur gör man med betalningen om man tex besöker ”Resturangen på landet” som har 4 st 11 kW laddare på parkeringen? Är det gratis? Bara att plugga in så startar laddningen? Betalar man i baren?

De flesta sådana laddare drivs av något annat företag än restaurangen, så man brukar behöva ladda ned en app för att betala

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
S stugan_i_skogen skrev:
Hej!

Jag har bara laddat på min egna laddare hemma samt på riktiga ”komersiella” snabbladdare. Hur gör man med betalningen om man tex besöker ”Resturangen på landet” som har 4 st 11 kW laddare på parkeringen? Är det gratis? Bara att plugga in så startar laddningen? Betalar man i baren?
Det är ju upp till den som äger laddboxen att välja hur den vill ta betalt.

• Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
Är det vanligt att det är gratis? Såg senast igår någon plugga i sladden och så var det inte mer med det.

Jag tror det generella svaret måste bli att man frågar "restaurangen på landet" om hur det fungerar. Jag tror inte det är så vanligt att det är gratis. Det förekommer nog både betalning via app och betalning i baren.

• Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
Om du laddar ned appen chargefinder så kan man ofta se vilka betalningsmetoder som finns.

Exempel

• IMG_5111.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
om laddaren inte finns med i chargefinder så är den privat ch då kanske ägd av restaurangen, rimligen finns en skylt om hur man gör.

• Gilla
stugan_i_skogen
  • Laddar…
S stugan_i_skogen skrev:
Hej!

App, sen har skall man ha varenda app som finns om man vill kunna ladda vart som

• Arg
cpalm
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.