En firma ha gett mig pris på att flytspackla mitt 6,5 kvm badrum med en brunn i ena hörnet - 1000 kr/kvm ink moms.
Dvs 6,5x1000 kr = 6500 kr.

Förutsättningar: Badrummet har fukttrögt golvspån, ny jafobrunn, elgolvärme fastsatt på armeringsnät.

Är det vettigt pris? Jag fick materialåtgången till ca 14 säckar kg om snitt 30 mm tjocklek, vilket blir ca 2800 om en 25 kgs säck kostar 200 kr (Lips flytspackel på Sigro kostar 199 kr/25 kg)

Över till arbete 3700 kr.

Är det OK pris? Beror förstås på vilken timpeng man har och hur lång tid ett sånt här jobb tar.

Någon kommentar?

P
3700:- = en dags arbete vilket kan vara rimligt om dom lämnar fast pris. Det tar inte en hel dag att utföra, men det kanske inte blir tillräckligt mycket kvar av dagen för att det ska vara idé att starta upp något mer.

Jo, det är väl OK pris, fast jag hade nog föredragit timpris + material. Om jag nu betalar för en dag så är det så tråkigt om hantverkaren stressar för att komma iväg tidigare och resultatet då inte blir så bra som det skulle kunna bli. Fast man får ju vara glad att man får tag i ngn när det skall göras inom kort. :-)

P
Det är väl bara att begära löpande räkning då?

ACME skrev:
Det är väl bara att begära löpande räkning då?
Är det samma sak som springnota? :)
Förlåt, kunde inte hålla mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.