På väg att borra för tilluftskanal genom rundtimmerhusets stockar med hålsåg 127 mm eller 102 mm. Jag siktar på 0,35 l/s som reglerna föreskriver.

Ljud diagram i dB visar alltid EN kanal och frånluft. Någon som vet hur delta p ska hanteras för att inte få för högt ljud med för små (100 mm) intagsventiler?
 
Du ska köra vanlig frånluftsventilation med tilluftsventiler i ytterväggarna?
Tror knappast att det blir något ventilationsljud från ventilerna men däremot ljud utifrån, då är kanske 100mm bättre.

Jag har FTX ventilation och tilluftsstosarna är för 100mm rör och något ventilationsljud är det inte.
 
  • Gilla
Henrik Sim
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.