P
Vet inget om just den, men har en själv på 14 liter under min bänk. Den är smalare och högre, står på golvet i skåpet och ansluts upptill.
Jag tänker att den du länkar till blir knölig att montera i ett skåp med anslutningarna under.
Kan kolla senare idag vad den heter om du är intresserad.

P
Hej, gör gärna det. Har dock lite begränsningar på höjden. Max 50 cm om jag inte minns fel men ska kontrollmäta allt i midsommarhelgen.

Ska man kallställa och tömma systemet så är anslutningar under i princip ett krav.

P
Jo allt ska tömmas inför vintern.

D Daniel 109 skrev:
Ska man kallställa och tömma systemet så är anslutningar under i princip ett krav.
Nja, min står löst och är kopplad med 2 flexslangar och stickkontakt, lossas på 30 sek sen tar man ut den, och vänder den upp och ner.

Men den bygger 62 cm på höjden med kopplingar, så den faller i TS fall med max 50 cm.

Börjar bli trött på att tvätta mig i kallt vatten när jag är ute och jobbar. 🤔🤔🤔
Så jag är sugen på att montera en sån här i det gamla mjölkrummet som alltid är frostfritt.

Bör väl bli behaglig värme för att tvätta sig på en halvtimme från att man slår på beredaren?

Om jag tolkar det rätt är det så enkelt som att koppla på en slang / rör med kallvatten och en slang / rör till varmvattenkranen?

Behövs inga mer säkerhetsventiler än de som följer med?

https://www.biltema.se/bygg/vvs/var...MIiv3RkOvQjwMVhxCiAx1xZjn6EAQYBCABEgJqj_D_BwE

P
Nej det räcker med den. Anslöt min med slangar först men gjorde sedan om allt med avtappningsventiler så att jag kan tömma den inför vintern.
Rörsystem med avtappningsventiler under en diskho i ett köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Magnus E K
  • Laddar…
P
Vattenberedare under diskbänk med avloppsrör och kopparrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack, avtappningsventiler behöver inte jag, då det alltid skall vara frostfritt där.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Zixten Zixten skrev:
Tack, avtappningsventiler behöver inte jag, då det alltid skall vara frostfritt där.
Berömda sista ord 😉

C
P Peter_K skrev:
Anslöt min med slangar först men gjorde sedan om allt med avtappningsventiler så att jag kan tömma den inför vintern.
Du kanske borde proppa de där avtappningsventilerna så ingen får för sig att stoppa in nåt i skåpet och råkar komma åt ett vred utan att märka något?

• Gilla
Peter_K
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Berömda sista ord 😉
Ja, jo.....men reningsverket står ju där med, så det måste vara frostfritt.... Och skulle det ändra sig så får jag lösa det då.....

Varför inte direktvärmare i kranen istället? Det har jag för handtvätt i garaget. Den kostade en femhundring och gör jobbet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.