Daniel_N Daniel_N skrev:
original 13. 10 passar också såklart.
Tack. På jakt efter en centro-13 mm chuck och det billigaste sättet är nog via en gammal maskin.

nanowire nanowire skrev:
Tack. På jakt efter en centro-13 mm chuck och det billigaste sättet är nog via en gammal maskin.
Jag har en gammal c12 jag tänkte hiva. Pmar dig.

Frustrator Frustrator skrev:
Jag har en gammal c12 jag tänkte hiva. Pmar dig.
En c15 vart det visst men pmar i allafall

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
En c15 vart det visst men pmar i allafall
Det här blev ju fantastiskt bra! Tack så mycket 😊 Verktyg på ett träbord: en HiKOKI-borrmaskin, en Festool-borrmaskin, en laddare och en öppen verktygslåda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygsbord med borrmaskin och andra byggverktyg, samt öppna förpackningar, på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Bomba
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Nu är maskinerna snart 15 år. Batterierna byttes för ca 2 år sedan. Allt funkar perfekt.

Även ctx och c18 funkar utan minsta anmärkning.

Har också blivit tillökning med en drc 18V som är klumpig men uppskattas gör bra styrka och framförallt högt varvtal. Att den har standard 43mm hals är inte heller dumt.
Nu är maskinerna över 20 år. @phl har hjälpt mig att byta batterier igen. Denna gång till en bättre kvalitet (kan det varit panasonic?) och det märks skillnad i styrka och hur länge de håller. De jag köpte för 8 år sedan varit inte så bra. I övrigt bara tuffar de på. Har hunnit vänja mig vid bälteskroken på C18/cxs och saknar det på C12.

CXSen har lämnat in, men det var skit bakom spakarna. Blir nog en ny cxs med borstlös motor.

Daniel_N Daniel_N skrev:
Nu är maskinerna över 20 år. @phl har hjälpt mig att byta batterier igen. Denna gång till en bättre kvalitet (kan det varit panasonic?) och det märks skillnad i styrka och hur länge de håller. De jag köpte för 8 år sedan varit inte så bra. I övrigt bara tuffar de på. Har hunnit vänja mig vid bälteskroken på C18/cxs och saknar det på C12.

CXSen har lämnat in, men det var skit bakom spakarna. Blir nog en ny cxs med borstlös motor.
@nanowire du får be phl fixa batteriet jag skickade till dig ;)

Stämmer Daniel, cellerna är Panasonics BK300SCE. En gammal trotjänare av hög kvalitet.

@nanowire du får be phl fixa batteriet jag skickade till dig ;)
Två batterier var det, fungerande efter laddning till och med. Men det är nog inte värt det är jag rädd, NiMH är frånsprunget på många sätt. Även om t15 var bra och skulle funka fint med nya celler så är den tung och klumpig m.m. jmf med en ny maskin.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.