Hej jag hänger på här.
Jag vill också uppgradera och säkra mig lite inför framtiden. Har ett IHC system i huset och vet att jag har svårt att få tag på reservdelar om exempelvis cpu'n (winControllern) går sönder.
Vilka uppgraderingsmöjligheter finns det att vara värt att fundera på ?
IHC systemet har exempelvis IR detektorer,UNIDimrar etc som snart inte finns på marknaden längre..
Jag vill också uppgradera och säkra mig lite inför framtiden. Har ett IHC system i huset och vet att jag har svårt att få tag på reservdelar om exempelvis cpu'n (winControllern) går sönder.
IHC systemet har exempelvis IR detektorer,UNIDimrar etc som snart inte finns på marknaden längre..
IHC har väl inget med KNX att göra. Håll det i en egen tråd.
Nu har KNX en kompanjon som heter Nest , dom ägs av Googel, så systemet kommer kunna användas med en googel app, och alla deras system, det nya som kommer nu är brandvarnarna, dom sköts av två lasrar, en röd och en blå, dom har inbyggda termometrar, rök detektorer, för ånga, rörelse,osv, dom kommer inte skrika som vanliga brandvarnare, utan prata med lugn röst om vad som hänt och vart det hänt,igenom alla detektorer snacka om overkillD Draven skrev:Hej jag hänger på här.
Sedan ett grymt intelligent kamera system både för ute och inne, dom går också å snacka till att ex slå på belysningen i trädgården osv.
Systemet får googel assistens , gäller bara att det inte blir för djävla dyrt.
Byt ut hela systemet mot exempelvis KNX.D Draven skrev:Hej jag hänger på här.
Bättre att du gör det nu planerat, än i panik när någon kritisk komponent som ej längre tillverkas ger upp.
Du bör kunna använda ditt gamla kablage som busskabel för KNX.
Klicka här för att svara