Ah...är det sant. Ingen blir gladare än jag. Är det alltså ok att belasta samtliga 1-fas uttag på denna med 16A samtidigt (230V/48A) även fast intaget endast är 16A/400V?

Lysmasken skrev:
Ah...är det sant. Ingen blir gladare än jag. Är det alltså ok att belasta samtliga 1-fas uttag på denna med 16A samtidigt (230V/48A) även fast intaget endast är 16A/400V?
Bestäm dig nu:

Behöver du tre 16A enfasuttag 230V

Eller

tre 16A trefasuttag?

Tre enfas klarar du med gulingen ovan, det blir 16 A per fas.

Ok - sorry om jag var otydlig. Instruktionen jag fick var att festarrangören behövde 3 st uttag som kunde belastas med 16A samtidigt. De kunde vara antingen 3-fas eller 1-fas. Därav min formulering i början av tråden. Hursomhelst kan jag ju enkelt förse dem med 3 st 1-fas 16A med en koppling enligt bilden ovan - det får helt enkelt duga. Tack för alla kommentarer och er hjälp.

Jadåså, en julaguling och saken är biff. Ha så skoj på partajet.

Se till att lite extra 25 A och 16 A tröga säkringar hemma för säkerhets skull. Synd om det blir mörkt på festen!

Halvt OT: Ska man smyga in ett grattis med? (Känns inte som om att gemene man lånar ut sin egen villa till en bröllopsfest... :) )

och 3-fasuttaget som du stoppar den där adapterkabeln i ska ju givetvis vara säkrat med 16A i centralen, i en villa kan det hända att ett trefasuttag är säkrat 10A.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.