Hej,
Sitter och funderar lite på golv inför eventuellt nybygge. Har varit runt lite och tittat och har blivit väldigt förtjust i 1-stavsparkett med borstat trä och fasad kan eftersom det ger mycket träkänsla och känns levande. Kährs har ett par väldigt snygga modeller i olika varianter av ek. Huset kommer bli ett nyfunkishus med mycket ljus så jag känner att ett matt golv kommer passa bäst.
Någon som kan dela med sig av erfarenheter av sådana typer av golv? Ångrar man ett fasat golv med tanke på att det är svårare att hålla rent? Finns det andra tillverkare som har snygga varianter till bra pris?

Tack på förhand!

/Hasse

Svårare att hålla rent? Vet inte riktigt hur du menar. Den lilla fasningen känns som den gör varken till eller från när det gäller att hålla rent.
Min syster har precis lagt in ett Kährs 1-stav, fasad, borstad och mattlackad. Jättesnyggt.
Själv har jag lagt in Rappgo Mörkaskog 1-stavig Ek, mörkoljad, borstad och fasad. Fantastiskt skönt att gå på jämfört med släta lackade golv tycker jag. Ett oljat golv känns varmare också. Mina högst personliga åsikter förstås.

• DSC_0034.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC_0005.jpg
    Skapa konto
  • DSC_0020.jpg
    Skapa konto
  • 2008-06-27 (16).jpg
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.