funderar på att renovera badrummet inom några år, kakla o klinkra, skulle de funka me vattenburen golvvärme eller är de bättre att ha kvar radiatorn o köra el golvslinga som är inställd nån grad under önskad rumstemp? vilket vore bäst?

Mvh Robert

Krilleman
Absolut!

Kanske en LK Minishunt M60?

Funkar fint på 1-rörs system! Finns även i flera fabrikats system... Men LK är ju faktiskt LK!

Eller hur MathiasS?! :rolleyes:

Redigerat:
med pump o grejor? hur funkar de? vart ska den monteras? blir de en egen krets då eller? många frågor :) men jag fattar fan inte :( ser att de sitter en egen termostat o nått shunt liknande.

D
Både LK och Uponor/Wirsbo har shuntar (M60 resp. Push) för detta. De har en cirkulationspump som säkerställer ett högt flöde i golvvärmekretsen och sedan pytsar de in varmt vatten från radiatorsystemet efter behov (i princip). Fungerar både för 1 och 2-rörssystem.

• Gilla
Enber
  • Laddar…
M60 fungerar bra på 1rörs, har kört det själv tills denna hösten när det bygges om av andra anledningar.

Jag har så i både hallen och badrummet... :) får se om man får till det i köket om något år också.. :)

• Gilla
darth_vader
  • Laddar…
Krilleman
Man tar bort en radiator ansluter minishunten på befintliga radiator-rör i tex en hall eller badrum.

Och tydligen har jag klantat mig med länken i förra inlägget

Här är rätt länk till Minishunt M60!

Då måste jag alltså ha en M60 i varje rum med golvvärme eller hur funkar de?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.