D
Vad behöver jag för att koppla min tryckluftsnippel 1/4 NPT till vanlig rörgänga, till exempel r15?
 
D Derbyboy skrev:
Vad behöver jag för att koppla min tryckluftsnippel 1/4 NPT till vanlig rörgänga, till exempel r15?
Har en adapter i fickan med bilventil, men för långt bort för dig och alla grossiter har gått hem för julen.
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Har en adapter i fickan med bilventil, men för långt bort för dig och alla grossiter har gått hem för julen.
Kan titta vad det är för delar i morgon. rördelar är dom vanliga och luftnippel finns även på grosissterna
 
D
Tack
 
Rickard.
Köp nippel med R10 istället då klarar du dig med enkla vvs delar.

Tror det kan finnas på biltema 🤔
 
D
Är m10 samma sak som r10?
 
Rickard.
D Derbyboy skrev:
Är m10 samma sak som r10?
Nej men R10 är samma som 3/8" rörgänga
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
D
Jag tror det här borde fungera:
 
  • Produktbild av bussning 1/2" x 1/4" och insticksnippel M1/4", med pris och lagerplats i Mora.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Man måste väl anta att M är en felskrivning för det är väl knappast en metrisk, kvarts tum gänga.
Bara du får med dig en bussning och nippel i samma gänga så kan du välja vilken du vill.
 
Rickard. Rickard. skrev:
Man måste väl anta att M är en felskrivning för det är väl knappast en metrisk, kvarts tum gänga.
Bara du får med dig en bussning och nippel i samma gänga så kan du välja vilken du vill.
Kan det stå för Male?
 
Rickard.
R Robert-san01 skrev:
Kan det stå för Male?
Tänkbart men min erfarenhet är att male/female och svenska motsvarigheten inte används alls varken för vs, luft eller hydraulic när det gäller gängor.
Menar dom att det är manliga sidan av snabbkopplingen så är det nog ändå en felskrivning enligt mig, svårt att veta om dom hade någon tanke med det.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.