2 911 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
0500-N på väggar, vad ska vi välja på dörrar och lister?
Vi ska fräscha upp vårt hus och vill ha 0500-N glans 5 på väggarna. Då snickerierna o dörrarna idag har 0502-Y tänker vi måla om dessa samtidigt. Taket kommer vara takvitt.
Ska vi köra på 0500-N på lister, foder o dörrar oxå men betydligt högre glans för att ändå skilja dem åt eller ska vi välja en helt annan vit?
Vad har ni för upplevelser och rekommendationer?
Jag vet att det finns många trådar i ämnet och det jag har kunnat läsa mig till är att man ej bör behålla 0502-Y tillsammans med de vitare väggarna då det kommer se smutsgult ut. Men nu vill jag veta vad som passar till!
Ska vi köra på 0500-N på lister, foder o dörrar oxå men betydligt högre glans för att ändå skilja dem åt eller ska vi välja en helt annan vit?
Vad har ni för upplevelser och rekommendationer?
Jag vet att det finns många trådar i ämnet och det jag har kunnat läsa mig till är att man ej bör behålla 0502-Y tillsammans med de vitare väggarna då det kommer se smutsgult ut. Men nu vill jag veta vad som passar till!
Måla lite lagom stora plankbitar i halvmatt 0500n halvblank dito och några andra varianter. Ställ sedan bitarna mot väggen ochse hur det blir (bitarna bör vara mer än en meter långa... en provburk brukar vara billig och att provmåla såhär är enklaste sättet att se hur det blir. Vi andra kankomma med råd och tips, men ni måste gilla det 
Klicka här för att svara