Vårt tak behöver bytas och funderar lite på de nuvarande pannorna. Tog ett kort på en som ligger i garaget. Hur gammal kan den va? Huset är från 1914 och jag har fått för mig att det taket är original. Min teori är att dom få pannorna som ligger i garaget har köps på senare år för att ersätta trasiga.

Om takpannorna är original är dom väl rätt åtråvärda eller hur? Trots all mossa? Är det ngn idé att försöka sälja dom? Hur mkt skulle man kunna få för dom, stycket eller kvm?

• DSC_2221.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är inte så säker på att de är så särskilt åtråvärda. Det finns rätt mycket tegelpannor ute på marknaden, och ganska få som lägger nya tak med gamla pannor, oftast är det folk som bara behöver komplettera sina tak. Jag skulle tippa att ni kanske får 1-1,50 styck för dem.

Finns säkert köpare.
Ut med dom på blocket.
Bättre än att använda dom som
utfyllnad i varjefall.

Mvh Putte

Men är det där verkligen en tegelpanna? Inte mitt expertområde men det där ser ut som en rätt modern betongpanna?

Är det tegel - sälj!
Är det betong - släng i sopen.

Så det är alltså inte omöjligt att bli av med dom på ett smidigt sätt?! Får ta en ordentlig koll på taket när det börjar närma sig. Tackar för svaren!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.