Hej!

Ny husägare och ny på forumet här.

Jag har lite glipor på taket runt en vindskupa, där plåtarbeten möter pannorna. Besiktningsmannen sa att man ska använda blyplåt för att få tätt.

Är väl hyfsat händig så jag tänkte det skulle bli en lätt match, men jag hittar inte blyplåt nånstans! Jag har förstått att det kan ha ersatts av nån form av zinkplåt nuförtiden, men ingen byggmarknad jag varit på har nått liknande.

Har någon nått tips om var man kan få tag på liknande produkt i stockholmstrakten?
Vore mycket tacksam i så fall!

Tack på förhand!

• Gilla
Antti Säisä
  • Laddar…
Ring en plåtslagare. Såvitt jag vet så är det bara grossister som säljer blyplåt. Själv handlar vi vår på lindab.

Betongpannentillverkaren Benders har en sk Plisséplåt i sitt sortiment ,den går att forma mot olika pannor.
Finns i olika kulörer.
Försök hos någon Benders representant eller fabriken i Bålsta. /MLj

Ok, tack alla för svaren, då försöker jag i den ordningen. Uppdaterar när jag hittat rätt.

Tack!

Berliner
Hej,
kolla under google.se
Vägg och Skorstenstätning.
Berliner

Har fått tag på blyplåt, och fått dit den på taket. Plåten är ju sjukt lättarbetad, så det blev hyfsat snyggt. Tack för hjälpen!

Hej Pysen78, hur mycket gav du for platen per kvadratmeter och vart kopte du den?

Kari's plåtslageri i Huddinge. Du hittar numret om du googlar lite.

Han nämnde kvadratmeterpriset han hade gett för den men jag kommer inte ihåg.

Jag betalade 300:- för två spillbitar som var typ 100x30cm, och 40x80cm, plus att han tipsade en del om monteringen. Väldigt schysst kille.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.