Tagg: värmesystem
Här samlar vi allt om värmesystem.
Andra taggar som innehåller ordet värmesystem är: bergvärmesystem, luftvärmesystem, tryckfall-värmesystem, luft-i-värmesystemet, fjärrvärmesystem, välja-värmesystem, byte-värmesystem, elpatron-varmvattenberedare-värmesystem-varmvatten, golvvärmesystem, läckage-värmesystem
-
S
Lågt tryck? Vilken ventil ökar trycket?
Hej, Verkar ha lågt tryck i systemet (luft vatten pump med radiatorer), ligger någonstans 0,25. Hittar 3 ventiler, vilken av dem ökar trycket i... -
Tömma gammalt värmesystem på vatten
Hej, Jag har köpt ett äldre hus från 1910, nu skall gamla olje-pannan och tanken demonteras och bergvärme och ny panna skall in. De som skall... -
G
Vilken värmelösning är rätt här?
Vi köpte förra året ett fritidshus som vi står inför att börja renovera, och en av det första delarna att fixa är uppvärmningen. Huset är ett... -
A
Synpunkter på värmesystem (VP och vedpanna)
Nytt hus, nya utmaningar... Tyckte värmesystemet i det nya huset var lite "annorlunda" så jag tog och ritade upp det för att få bättre överblick... -
E
Frågor kring Den optimala vedinstalationen 2.0
Som så många andra läste jag tråden om den optimala vedinstalationen av roke. Nu är jag i läget att jag har skaffat ett gamalt hus med uppvärmning... -
N
Byte värmesystem, småhus
Hej jag funderar lite på vilken typ av värmesystem att satsa på. Enl. Boverket kan bidrag fås för effektivisering (och det ser ut som man är... -
H
Problem med värmesystem i villa (fjärrvärme)
Har problem med värmen i ett kedjehus byggt 1980. Vi har fjärrvärme via en undercentral. Värme kommer till huset men sedan tar det i princip... -
J
Värmepump ecodan
Hej fina folk, Jag har köpt ett vp luft vatten från mitsubishi, och jag har en ett rör system . Huset är byggt 1966 det är helt renoverat på... -
Spilledning från säkerhetsventil, regler?
Till alla duktiga rörisar. Har fått lära mig att spilledning från en säkerhetsventil på tex ett värmesystem inte får ha mer än två böjar och inte... -
Tömma/fylla vattenburet värmesystem med radiatorer årligen. Bra eller dåligt.
Hej! Vad för fördelar och nackdelar finns det med att tömma och fylla upp samtliga radiatorer i ett system nån gång per år? Jag tänker att det...