Tagg: keddy
Här samlar vi allt om keddy.
Andra taggar som innehåller ordet keddy är: keddykassett, keddy-510, keddy-205, keddy-210, betong-insats-keddy, keddy-110
-
Vad händer med BVP om jag eldar i keddyn?
Kommer pumpen automatiskt gå mindre när termostaten känner att det är varmare i huset från eldningen? Bör jag ändra något på pumpen? Jag har en... -
S
Rekommenderade företag för kamininstallation i Storstockholm ?
Hej ! Vi vill installera kamin - en murspis Keddy K10 - i vårt hus och undrar om någon kan rekommendera någon firma kring detta. Huset finns i... -
S
Instalation av insats
Då startar jag en tråd om mina planer för att installera en insats i min öppna spis. Nu har jag en öppen spis med inklädnad av plåt som heter”... -
H
Sätta in kassett i öppen spis med Keddy superfire
Har en rätt rejäl pjäs tilll öppen spis som vi nu gärna kompletterar med en gjutjärnskassett. Inne i spisen sitter idag någon form av metallskal... -
D
Effektivisera insattskamin
Har en keddy insattskamin som jag är nöjd med men jag skulle vilja ta vara på värmen som försvinner upp i skorstenen. Hade jag haft utrymme... -
C
Keddy SK1002, hatar den passionerat
Har en spiskasett från Keddy som är idiotiskt utformad och (enligt mig) ful. Men den var ju dyr när tidigare ägare satte in den, och den värmer... -
C
hållbarhet för trägolv vid installation av keddy-kamin
Vi har en keddy-kamin som vi tänkte installera i huset. Huset är av gammal modell med gamla trägolv. Vi har ingen möjlighet att komma under huset... -
O
Ansluta insatsrör i skorsten till keddy
Hej har dragit i ett insatsrör i skorstenen och undrar nu över hur man ska ansluta det till keddyn kollade på en avslutningsmuff 127-125 men det... -
B
Rika kamin med rikatronic
Hej! Var och sonderade i en kaminbutik idag och blev lite halvsåld på en Rika. Rikatronic gör att man kan automattända, men framför allt så... -
M
Elda pellets i Keddy?
Jag har ett stort hus i flera våningsplan och har direktverkande el. Har då kört med två luft/luft värmepumpar samt stödeldar i en Keddy kassett...