Tagg: fas
Här samlar vi allt om fas.
Andra taggar som innehåller ordet fas är: fasad, 3-fas, fastighet, tegelfasad, faser, träfasad, fasadfärg, fastnat, hållfasthet, trefas
-
S
Elbilsladdare, 3 fas uttag???
Hej, om jag köper denna elbilsladdare krävs väl enbart ett trefasuttag? Eller behöver jag något extra utöver det... -
Byta från dimmer till enpolig brytare, koppla vidare fas hur?
Hej, jag hade tänkt ta bort en dimmer som går till vanlig lampkontakt i sovrumstaket, till en enpolig brytare. Som det är installerat nu är det... -
Effektbegränsning Siemens iq700 3 fas
Hej alla byggahusare, Håller på gör om köket och fått induktionshäll 80cm installerade, jättefin och helt suverän men om man kör mer än 3 plattor... -
D
Användning Multimeter - Fas, jord, nolla
Hej! Har ett hus byggt -60 där alla uttag i huset är bytt till jordade. Är i färd med att byta en lampa utomhus som sitter på husväggen och ser... -
S
Laddbox med möjlighet att välja 1 eller 3 fas, finns det?
Jag menar då att möjligheten att välja mellan 1 eller 3 fas i app / websida på distans, Syftet är att kunna välja en lägre ström 1 fas på en bil... -
F
1 fas till 3 fas vattentrycksvakt
Hej Min 3 fas vattenpump brände idag och har demonterat allting och kopplat på en ny pump som är inkopplad i väggen med 1 fas. Har mätt upp... -
F
Byta ut äldre strömbrytare som bryter nollan istället för fas? Standard för 3-fack?
Hej, En del av huset är från slutet av 70-talet. Finns ett 3-fack på väggen med 3st kronbrytare. Dessa börjar kärva och jag vill byta ut dessa mot... -
K
Glipa mellan fasad och enteetrappa
Jag skall ta tag i att åtgärda otätheter mellan fasad och enteetrappa. Frågan är vilket material som bör användas. Går det att sätta lite betong... -
Spänning mellan bruten fas och noll/jord
Hej Jag får 7V mellan den brutna tändtråden och jord/nolla, och 230V när strömbrytaren är stängd. Vad beror det på? Jag tänker på spänning i... -
M
Får man koppla så här?
Innan jag börjar, jag är inte elekriker, men vill gärna åtminstone förstå och kunna göra grundläggande felsökningar. Jag stänger alltid av...