22 665 läst ·
13 svar
23k läst
13 svar
Innedörrar från Byggmax?
En dum fråga från en lekman. När man köper innerdörrar fråm Byggmax (som förövrigt är riktigt billiga) och man ska ha dörrkarm. Levereras dessa lösti byggsats. Är det vanligt? Eller kan kvaliteten på hela kitet vara bristfällig?
Någon med kunskap eller egen erfarenhet?
Någon med kunskap eller egen erfarenhet?
Fortsatt fundering...
Har karmar och innedörrar standardmått nu för tiden, så man kan köpa en karm på t.ex. Byggmax och dörren från Kilsgaard?
Har karmar och innedörrar standardmått nu för tiden, så man kan köpa en karm på t.ex. Byggmax och dörren från Kilsgaard?
1100 kr?!?!?!
Jag köper innedörr "Annette" 7x20 från Swedoor 600 kr
Jag köper karm 93mm (std) för 279 kr på Hornbach
Jag köper 8 st karmskruvar å 1.99 på Byggmax
Jag köper tröskel strl 7 med ca 3-4 cm hög av ek 129 kr Hornback
Summa: 1024 kr. Ingen ByggMax kvalite här nono. Bara karmskruvar
Jag köper innedörr "Annette" 7x20 från Swedoor 600 kr
Jag köper karm 93mm (std) för 279 kr på Hornbach
Jag köper 8 st karmskruvar å 1.99 på Byggmax
Jag köper tröskel strl 7 med ca 3-4 cm hög av ek 129 kr Hornback
Summa: 1024 kr. Ingen ByggMax kvalite här nono. Bara karmskruvar
Produkter som diskuteras: "karmskruvar"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
Jag köpte dörren till toan på Beijer för 595 kr (rea) och karmen på Byggmax för 299 kr. Passar ferfekt. Anledningen till att jag inte köpte karmen på Beijer var att den kostade nästan lika mycket som dörren (typ 550 kr)snart_klar skrev:
// Lidman
Ja, naturligtvis vitmålad hela rubbet.
Håller med om att karm hos de välsorterade lokala bygghandlare ville ha 600 för en karm...
När det finns för 279 kr i ordinarie pris.
Har funderat på massiv innerdörr istället. Inte formpressad.
Vet nån prisskillnad mellan formpressad och massiv?
Håller med om att karm hos de välsorterade lokala bygghandlare ville ha 600 för en karm...
När det finns för 279 kr i ordinarie pris.
Har funderat på massiv innerdörr istället. Inte formpressad.
Vet nån prisskillnad mellan formpressad och massiv?
Dum fråga kanske, men är det verkligen "samma" grejer för mindre än halva priset mot en lokal byggfirma på karmen??
Vi ska snart köpa nya innerdörrar med karm och har tittat på dooria addera för ca 2500:- /st med karm + handtag. Det skulle ju löna sig mycket att köpa karmen på byggmax...
Vi ska snart köpa nya innerdörrar med karm och har tittat på dooria addera för ca 2500:- /st med karm + handtag. Det skulle ju löna sig mycket att köpa karmen på byggmax...
Vi fick rekomendation att höra efter men en lokalt snickeri vilket vi inte ångrat! Vi köpte nio massiva trädörrar (vitmålade ) med måttanpassade karmar samt fem ektrösklar för 15 000 kronor (inkl moms). Jättefina och rejäla
De har ockås gjort våra ekskivor i köket (massiva 4 cm) till en kostnad av 900 kr/m. Det var halva priset mot vad våra köksleverentörer skulle ha.
De har ockås gjort våra ekskivor i köket (massiva 4 cm) till en kostnad av 900 kr/m. Det var halva priset mot vad våra köksleverentörer skulle ha.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden