6 042 läst ·
14 svar
6k läst
14 svar
Snyggt laminat som ser ut som klinker?
Har någon något tips på ett snyggt laminatgolv som ser ut som klinkers? Vi har tänkt lägga det i kök och hall, men vill gärna ha något neutralt, inte flammigt i terracotta t ex som man ser på de flesta byggvaruhus. Jag har kollat runt en del på länkarna här på sidan men hittar inget jag fastnar för. Någon som har lagt in något klinker-laminat som vill visa bilder kanske?
lägg riktig klinker istället...
Kanonfint kök du gar Stewed! Golvet är jag också imponerad över då jag egentligen inte gillar plast.stewed skrev:
Super snyggt!
stewed, verkligen jättesnyggt kökstewed skrev:
Jag såg ett snarlikt golv inlagt för några dagar sedan och det var verkligen snyggt 'IRL'
Dock så hette det Alloc Commercial Stone- Svart Skiffer och som jag minns det så var det mer långsmala 'bitar', dvs. skulle se ut som rektangulära skifferplattor, fast det kanske är samma som du har, fast det var ganska dyrt tyckte jag, vill minnas att de sa 350-400:-/m2, hmm...... :-/, men kan det verkligen stämma!?
MVH/Christina.
jessica skrev:
Tackar, tackar! ;Dbyggimpert skrev:
Har kommit lite längre nu än i dom här bilderna, så nu är det i princip bara kaklet som saknas. Valde till slut "Slik Bianco" (6x20cm, liggande) från Konradssons. Det borde kunna bli lite läckert (hoppas jag...).
Commercial Stone har mycket riktigt långsmala rutor medan mitt har helt kvadratiska (ca30x30cm). Jag har för mig att mitt också kostade upp mot 400:-/m2 när jag köpte det förra sommaren. Jag skulle gissa att Allocs golv kostar mer än tex det som Byggmax säljer eftersom det inte är helt platt utan har en lite skrovlig yta och nedsänkta fogar för att efterlikna riktiga stenplattor med fog emellan. Inga andra klinker-wannabe-golvbyggimpert skrev:Jag såg ett snarlikt golv inlagt för några dagar sedan och det var verkligen snyggt 'IRL'.
Dock så hette det Alloc Commercial Stone- Svart Skiffer och som jag minns det så var det mer långsmala 'bitar', dvs. skulle se ut som rektangulära skifferplattor, fast det kanske är samma som du har, fast det var ganska dyrt tyckte jag, vill minnas att de sa 350-400:-/m2, hmm...... :-/, men kan det verkligen stämma!?
MVH/Christina.

Klicka här för att svara