bra1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

bra2.jpg
Skapa konto

bra3.jpg
Skapa konto

bra4.jpg
Skapa konto

bra5.jpg
Skapa konto

• Gilla
Ojdå och 8 till
  • Laddar…
Jättefint!

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
Jättefint så länge som någon annan sköter städningen och putsar lådhandtagen :).

• Gilla
piglet och 1 till
  • Laddar…
Jag har tio lådor i mitt kök, och det är ofta jag får dra ut flera lådor för att hitta det jag söker. Vad har du för knep att komma ihåg vad som finns i sextio lådor?

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
Något besvärligt att slå in tårna i sockeln, som inte är indragen. Förutsatt att man står och jobbar vid disk/köksbänken.

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
Köket i sig är ju fint.

Praktiska saker som är dumt är ju t.ex. sockeln, som kommer väldigt långt ut. Har man långa fötter kan det bli problem :P
För mig som lagar mycket mat och håller rätt bra tempo i köket så fungerar inte en lösning med 326 olika lådor med minimal storlek där man ska rota runt efter grejer.
Det här har inget med köket i sig att göra, men det ser ut som att risken är stor att man river ner någonting så fort man ska ha ner en skål eller tallrik från hyllorna eller skåpen.

Men alla använder ju sina kök på olika sätt :)

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
diskmaskinen förstörde ju helheten totalt

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
Jag hade skippat hela bruna-vitrin delen. Ger rörigt intryck.
Hade försökt byta de vita lådorna till bredare 80cm är lagom.
Integrera diskmaskin och flytta in sockeln.

• Gilla
N I C K och 1 till
  • Laddar…
ullberg
Riktigt fint kök tycker jag, inte helt säker på att jag hade gjort exakt likadant själv, men väldigt fint! Anar jag ett "walk-in" skafferi i hörnet? mmm I want!

Vad det gäller utanpåliggande sockel var jag väldigt tveksam när vi skaffade det på landet, det där kommer väl aldrig att gå! men det visade sig vara helt fel, nu tänker jag inte ens på det, förutom när jag tittar på det och tänker "det där blev snyggt!" (ja, och möjligtvis när man städar, då är ju faktiskt indragen sockel lite smidigare)

Vårt kök på landet är, som ditt, ett kök i vad jag tror kallas shaker-stil, och då tycker jag utanpåliggande sockel är helt rätt!

/U

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
jo jag vet!! men den gamla gick sönder precis innan vi börjde renovera så då köpte vi en ny utan att veta vilket kök vi skulle ha och sen kunde vi inte slänga den bara för att den inte passar in... man får tänka på miljön och slite ut den och byta till en snyggare eller bygga in den när den gjort sitt... men jag håller absolut med dig!!

Tack för tipsen!
Köpmansdisken kommer från min faster Elsas lanthandel så den är lite för helig för mig för att måla eller slipa... så den får va som den är... annars tappar den ju sin historia lite...

• Gilla
Morten Alper
  • Laddar…
Hej!
Jag är ny här så jag svarar säkert i fel inlägg, förlåt...
Ville förtydliga lite att det är ett IKEA-kök som vi byggt om för att få finare, mer likt ett KVÄNUM-kök som vi gillar men för en mindre peng...
Köpmansdisken är från min faster Elsa och de gamla fönstren är våra gamla fina innerfönster osm vi bytt ut.
Perfekt med många lådor och det som vi använder oftast har vi i den vita IKEA-delen där lådorna är smidigare att öppna.
Golvsockeln lär man sig att leva med! Och den gör hela helheten tycker jag!

sälj den på blocket. tycker det är synd att ha det halvdant när resten är så fint och påkostat.

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
Jag tycker definitivt att köpmansdisken funkar, men det kanske skulle stått mer för sig själv och utan så mycket klutter på. Då ser den ut att ha blivit placerad där med eftertanke, istället för att man "bara låtit den stå", men det är mest en tanke.

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
ullberg
Cecilia Åkerblom skrev:
Ville förtydliga lite att det är ett IKEA-kök som vi byggt om för att få finare, mer likt ett KVÄNUM-kök som vi gillar men för en mindre peng...
Det är nästan att jag måste skriva "skämtar du eller?", imponerande!

Hur fick ni till ribborna mellan lådorna (de horisontella då, de vertikala fattar jag), Har ni kapat ner fronter eller byggt nya?

/U

PS: ett tips är att citera (klicka på texten "citera") ett inlägg när man svarar, det är lite svårt att se till vem dina svar är riktade.

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.