Fint kök! Riktigt bra ide angående hur man kan konvertera ett ikea kök till gammaldags anda i tibro-stuk 
Måste dock bara säga att det är lite synd att så många inte kan se båda sidor av disken. Min reaktion på den är att det är en jättefin disk, det blir lite rörigt och stökigt och den passar inte riktigt med resten, men å andra sidan skapar den liv och kontrast. Man kan gilla det ena, det andra eller bägge delar på en gång, men man borde alltid kunna ha förståelse för andra sidan tycker jag.
Det jag saknar i detta köket är fria arbetsytor, jag ser inte ett kök där man lagar mycket mat. Det förefaller heller inte vara planerat av någon "köksarkitekt", ingen avställningsyta intill ugnen och diskmaskinen väl nära en "vägg". Var finns kyl och frys? Jag ser å andra sidan ett kök där de boende njuter av sitt kök för kökets skull och för den egna stilen, det är inget katalogkök rakt av.
Ska man vinna en tävling måste man, i min värld, tillgodose bägge dessa delar, dvs både den emotionella och den praktiska delen.
Iden med konverteringen av lådfronterna förtjänar helt klart ett hedersomnämnande!
Måste dock bara säga att det är lite synd att så många inte kan se båda sidor av disken. Min reaktion på den är att det är en jättefin disk, det blir lite rörigt och stökigt och den passar inte riktigt med resten, men å andra sidan skapar den liv och kontrast. Man kan gilla det ena, det andra eller bägge delar på en gång, men man borde alltid kunna ha förståelse för andra sidan tycker jag.
Det jag saknar i detta köket är fria arbetsytor, jag ser inte ett kök där man lagar mycket mat. Det förefaller heller inte vara planerat av någon "köksarkitekt", ingen avställningsyta intill ugnen och diskmaskinen väl nära en "vägg". Var finns kyl och frys? Jag ser å andra sidan ett kök där de boende njuter av sitt kök för kökets skull och för den egna stilen, det är inget katalogkök rakt av.
Ska man vinna en tävling måste man, i min värld, tillgodose bägge dessa delar, dvs både den emotionella och den praktiska delen.
Iden med konverteringen av lådfronterna förtjänar helt klart ett hedersomnämnande!
Tusen tack för alla fina och uppmuntrande kommentarer! De två bänkarna är på 3 meter vardera och som mest har vi varit 6 matlagare samtidigt och då var det lite ont om bänkyta men annars finns det gott om plats för både matlagning och bak...thomasx skrev:Fint kök! Riktigt bra ide angående hur man kan konvertera ett ikea kök till gammaldags anda i tibro-stuk
Iden med konverteringen av lådfronterna förtjänar helt klart ett hedersomnämnande!![]()
Just det, såg inte frågan... Nej vårt kök är inte planerat av en arkitekt utan vi har gått på känsla. Kyl och frys finns till höger om köpmansdisken och bänken vid stora fönstret funkar fint som avställningsyta åt både ugn och diskmaskin.thomasx skrev:Fint kök! Riktigt bra ide angående hur man kan konvertera ett ikea kök till gammaldags anda i tibro-stuk
Iden med konverteringen av lådfronterna förtjänar helt klart ett hedersomnämnande!![]()
du har verkligen rätt i att det inte är ett katalogkök.. Det finns bara i ett enda exemplar...
Tycker detta är ett lysande exempel på hur bra det blir när man blandar gammalt och nytt. Även om det är precis nyrenoverat finns det en otrolig själ i detta kök som saknas i dagens "perfekta kök". Och till alla som tycker annat säger jag bara att det är tur att alla har olika smak, tänk om alla kök/hus/trädgårdar m.m. såg likadant ut.
Tack! precis, detta kök går inte att beställa och få levererat utan det finns bara ett... Skulle man vilja ha det mer stramt kan man ju plocka bort alla prylar med då tycker jag att det blir för sterilt och opersonligt...dsub skrev:Tycker detta är ett lysande exempel på hur bra det blir när man blandar gammalt och nytt. Även om det är precis nyrenoverat finns det en otrolig själ i detta kök som saknas i dagens "perfekta kök". Och till alla som tycker annat säger jag bara att det är tur att alla har olika smak, tänk om alla kök/hus/trädgårdar m.m. såg likadant ut.
Medlem
· Halland
· 44 inlägg
Jättegrattis till din vinst. Jag tippade på ditt hkök som vinnare redan när jag läste om det.Välj nu en riktigt klatschig färg på din kitchen aid 
Det är Marmoleum click! Jätteskönt att gå på och inte lika hårt som ett klinkergolv.
http://www.forbo.com/flooring/sv-se/produkter/linoleum/marmoleum-click/biveik
http://www.forbo.com/flooring/sv-se/produkter/linoleum/marmoleum-click/biveik
Ja det är toppen med hörnskafferi. Dörren blev i smalaste laget men det fanns inte mer plats...