Superfint! Jag gillar helheten, och jag tycker inte alls det känns rörigt utan charmigt och unikt. Utan den bruna disken skulle det vara vilket kök som helst, men inte nu!

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
J
Cecilia Åkerblom skrev:
Köpmansdisken är från min faster Elsa och de gamla fönstren är våra gamla fina innerfönster osm vi bytt ut
Jättefint kök! Håller inte med andra som tycker köpmansdisken inte passar in. Tvärtom, det är ju den som ger känsla även till de nya delarna! :-)

• Gilla
N I C K och 1 till
  • Laddar…
Tycker också att köpmannadisken gör hela köket. Blir med ens trevligare och personligare när man bryter av det vanliga standardköket med andra former och färger. Tycker även de turkosa luckorna är perfekta. Du/ni har ett fantastiskt öga för färg och form överlag. Dock inte förvånad att Byggahus stockkonservativa användare som hatar allt som inte är superfunktionellt eller direkt ur Biltemakatalogen är tveksamma till era lösningar. Hoppas ni vinner.

• Gilla
N I C K och 2 till
  • Laddar…
ullberg skrev:
Det är nästan att jag måste skriva "skämtar du eller?", imponerande!

Hur fick ni till ribborna mellan lådorna (de horisontella då, de vertikala fattar jag), Har ni kapat ner fronter eller byggt nya?

/U

PS: ett tips är att citera (klicka på texten "citera") ett inlägg när man svarar, det är lite svårt att se till vem dina svar är riktade.
Lyckas Jag citera nu? Tack för tipset!
Vi köpte IKEA-luckor med ramen i massiv ask som vi sågade av lite runt om och sen beställde vi ribbor från brädgården som satt ihop till ett ramverk och målade allt i samma färg...

big mike skrev:
sälj den på blocket. tycker det är synd att ha det halvdant när resten är så fint och påkostat.[/QUO

Ja tänk va fint det skulle va med en snygg diskmaskin från SMEG... Drömma kan man ju, vilken färg är frågan... Turkos såklart?

ullberg
Cecilia Åkerblom skrev:
Lyckas Jag citera nu? Tack för tipset!
Vi köpte IKEA-luckor med ramen i massiv ask som vi sågade av lite runt om och sen beställde vi ribbor från brädgården som satt ihop till ett ramverk och målade allt i samma färg...
Japp, du lyckades. Och riktigt riktigt imponerande att kunna (åter)använda IKEA-luckor till detta projekt!

/U

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
anthill skrev:
Tycker också att köpmannadisken gör hela köket. Blir med ens trevligare och personligare när man bryter av det vanliga standardköket med andra former och färger. Tycker även de turkosa luckorna är perfekta. Du/ni har ett fantastiskt öga för färg och form överlag. Dock inte förvånad att Byggahus stockkonservativa användare som hatar allt som inte är superfunktionellt eller direkt ur Biltemakatalogen är tveksamma till era lösningar. Hoppas niK vinner.
Oj va gulliga du är, va glad jag blir för dina och alla fina kommentarer, (även alla med förbättringsförslag, tack!)
Det underbaraste med de gamla fönstren är att det är originalfärgen och att det står med fin handstil " Åkern" och "vägen" som en hälsning från systrarna Gräsman som skulle veta i vilket fönster de skulle sättas i efter sommaren...
Jo det är svårt att ha det avskalat när man älskar fina saker! Alla får energi av olika saker, vissa av ordning & reda andra får energi .av fina saker, många fina saker så är det bara... :)

Cecilia Åkerblom skrev:
Ja tänk va fint det skulle va med en snygg diskmaskin från SMEG... Drömma kan man ju, vilken färg är frågan... Turkos såklart?
Jag hade kört integrerad och osynlig som ni gjort med kyl/frys.
Kul projekt! Nu vill vi se byggbilder också :)

ullberg skrev:
Japp, du lyckades. Och riktigt riktigt imponerande att kunna (åter)använda IKEA-luckor till detta projekt!

/U
Tack, ja det blir ju betydligt mycket billigare men man kanske borde varna lite för att bygga ut, riva och och renovera med små barn... Ännu knepigare blir det att färdigställa samtidigt som man separerar... ;-) men klart blev det till slut så då är det superkul att fler än jag gillar det!

jäkligt fint !!! blev lite avundsjuk på erat kök.

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
big mike skrev:
Jag hade kört integrerad och osynlig som ni gjort med kyl/frys.
Kul projekt! Nu vill vi se byggbilder också :)
Ja jag har massor av byggbilder från tio års renovering, utbyggen och ombyggnad.... Vi har nästan byggt om hela huset men försökt bevara känslan och charmen från huset som byggdes 1926.

Riktigt, riktigt snyggt genomfört köksprojekt, IMHO! Att det är olika material och texturer tycker jag inte är en nackdel -snarare tvärt om! Det blir lixom bara mer personligt och "one off".

Diskmaskinen är väl det som man kan anmärka på, då den bryter av lite väl mycket mot känslan i köket i övrigt, men det är ju plättlätt att ändra på om andan skulle falla på...

:thumbup:

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
Cecilia Åkerblom skrev:
Tack för tipsen!
Köpmansdisken kommer från min faster Elsas lanthandel så den är lite för helig för mig för att måla eller slipa... så den får va som den är... annars tappar den ju sin historia lite...
Snyggt kök och jag gillar speciellt köpmansdisken som verkligen gör köket unikt :)

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
Väldigt fint och unikt, tycker köpmansdisken och de gamla fönstren (?) som luckor ger en massa personlighet till köket som kanske är svårt att få till genom att bara beställa ett kök...

Tycker ni fått till shakerstilen riktigt snyggt och vill gärna veta mer. Kan du inte lägga upp lite närbilder på lösningen med lucka/ramverk...?

• Gilla
Cecilia Åkerblom
  • Laddar…
Hur kan ni vara så negativa mot köpmansdisken? Den gör ju hela köket!!:) Och vitrinskåpet där över!! KÄRLEK!
Det enda jag skulle klaga, vilket jag inte borde eftersom köket verkligen är så fint, skulle vara diskmaskinen som inte är inbyggd... Men vilket kök!! Personligt ut i fingerspetsarna! Önskar jag hade ett lika dant...

• Gilla
N I C K och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.