Vi håller på att bygga hus och är nu inne i skedet av att välja bänkskivor till köket. Vi har valt vaniljvita skåpluckor, aluminium när det gäller vitvarorna och är inne på mosaik som kakel i en grå nyans (om det passar ihop med graniten). Vi har tittat på en matt svart granitskiva, passar detta eller blir det för "hårt" mot det vaniljvita? Skall det vara matt eller blank granit? Hel svart eller "spräcklig" granit?

Funderande husbyggare ???

Blankt skulle jag absolut ha för diskbänk, den står emot fläckar bättre än matt.
Jag tror att det blir för många färger som inte har i sig nån av de andra färger.
Vad ska ni ha för golv ?

Nån av dessa skulle jag välja
Nero%20Afrika%20graniit.JPG NERO AFRIKA, med lite grå i

ristij.jpg Ristijärvi Grå, med alla färger i men kanske lite för rörigt.

eleon.jpg Eleonora hittade jag på www.kaptensgarden.com. Där kan man klicka för att få en större bild.

Blueeye.jpg Blue eyes. Den skulle vara mitt val. Just denna sten har en väldigt djup som är jätte snyggt. Till den passar, tycker jag, både rostfritt, grå kakel och antikt vita luckor. Den ser man bättre på länken http://www.landernas.se/

Lycka till!

Vi har nästan samma färg som "Nero" ovan. Till detta grå kakel och björkluckor. Spisarna är vanliga vita, med svart häll. Funkar bra trycker vi.

Ta en titt på vår webbsite så får du nog en och annan idé:

www.thor-sten.se

välj "inredningssten" i startmenyn och fortsätt till "Stensortiment". När du klickar på stenarna får du se bilder på kök med granitbänkskivor.

MvH
Thorsten

Vi har valt Nero Galaxy :D svart granit med glimrande kopparstänk i :D vansinnigt snygg! fast den är ju bra mkt dyrare än Nero Africa.....

Finns en snygg ljus granit med små granater i som också är mkt mkt fin - minns tyvärr ej vad den heter bara....

meken skrev:
Vi har tittat på en matt svart granitskiva, passar detta eller blir det för "hårt" mot det vaniljvita? Skall det vara matt eller blank granit?
Vi var också och tittade på en matt granitskiva (tror det var granit). Säljaren avrådde dock oss då han sa att de matta har en mycket mer porös yta vilket gör att den inte är lika lätt att underhålla som de "polerade". När den är polerad så försluts den som och är alltså mer praktisk än en med matt yta. Så sa då säljaren till oss.

Hmmm - eftersom man kan och bör teflonbehandla sina granitbänkar spelar det nog ingen roll om man väljer mattslipad eller högglanspolerad......

Nero Africa är supersnygg - rekommenderas!!

Alla jag har pratat med varnade för mattpolerad - ger bara en massa bekymmer och är svår att räta till själv.

Vänligen,

anna

Bästa priser på sten hittar du på
http://hemluckan.se
dessutom massor ideér och flera olika graniter att välja mellan missa inte det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.