4 303 läst ·
29 svar
4k läst
29 svar
Har vi vattenskada och vad kan vi göra? (Hjälp)
Nää bor i bostadsrättKrilleman skrev:
Jag kanske har dålig koll men:
Bor ni fortfarande i hyresrätt?
I en hyresrätt så har ni inget juridiskt ansvar alls.
Då är det enkom fastighetsägaren som är motpart.
Alltså: Ni betalar hyran månadsvis, ni äger rätten att bo på adressen. Kontraktet gäller!
Men fastighetsägaren står för risken beträffande allt annat.
Ja👋Krilleman skrev:
Jag kanske har dålig koll men:
Bor ni fortfarande i hyresrätt?
I en hyresrätt så har ni inget juridiskt ansvar alls.
Då är det enkom fastighetsägaren som är motpart.
Alltså: Ni betalar hyran månadsvis, ni äger rätten att bo på adressen. Kontraktet gäller!
Men fastighetsägaren står för risken beträffande allt annat.
Jo !! Man har som hyresgäst ansvar att meddela hyresvärden om/när fel o brister uppstår
Medlem
· Västra Götaland
· 3 540 inlägg
Bästa svaret
Silikon möglar och släpper med tiden. Köp ett silikon kit med silikon skrapor och rakblad. Sen börjar du med att skära och skrapa bort dom gamla silikonfogarna. Sen får du lämna öppet tills vattnet bakom fogen torkat. Golvvärme eller fläkt snabbar upp torktiden.
Sen är det bara att lägga nya silikonfogar.
Ps. Var försiktig så du inte skär sönder tätskikt, men brukar inte vara något problem för en normal begåvad individ.
Sen är det bara att lägga nya silikonfogar.
Ps. Var försiktig så du inte skär sönder tätskikt, men brukar inte vara något problem för en normal begåvad individ.
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Tusen tack för tipsen 🙌🏻Z ZeuSVI skrev:Silikon möglar och släpper med tiden. Köp ett silikon kit med silikon skrapor och rakblad. Sen börjar du med att skära och skrapa bort dom gamla silikonfogarna. Sen får du lämna öppet tills vattnet bakom fogen torkat. Golvvärme eller fläkt snabbar upp torktiden.
Sen är det bara att lägga nya silikonfogar.
Ps. Var försiktig så du inte skär sönder tätskikt, men brukar inte vara något problem för en normal begåvad individ.
Hej, jag tänker att situationen kan ha förvärrats av svag ventilation, t ex pga:
- stängt dörren efter att ha duschat, låt den vara öppen en kvart,
- ev duschdrapperi åt sidan så att det luftar ordentligt,
- det har varit en kall vinter, har någon skruvat ner ventilationen,
- om ni har remdriven frånluft så kan remmen töja sig med tiden, är det länge sedan OVKn gjordes?
Bara några idéer, så slipper ni duschkabinen.
- stängt dörren efter att ha duschat, låt den vara öppen en kvart,
- ev duschdrapperi åt sidan så att det luftar ordentligt,
- det har varit en kall vinter, har någon skruvat ner ventilationen,
- om ni har remdriven frånluft så kan remmen töja sig med tiden, är det länge sedan OVKn gjordes?
Bara några idéer, så slipper ni duschkabinen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden