Hej!
Vi har inte spolat vatten i vårt tvättställ på 2 veckor eftersom den gamla blandaren gick sönder och vi har väntat på att få en ny levererad. Nu när den nya är installerad läcker plötsligt avloppet ovanför vattenlåset där jag markerat på bilden!
Kan någon packning där ha torkat ut under de två veckorna och kommer den bli bättre av att ha blivit lite "spolad på"?
/Vilsen ofrivillig hemmafixare
Vi har inte spolat vatten i vårt tvättställ på 2 veckor eftersom den gamla blandaren gick sönder och vi har väntat på att få en ny levererad. Nu när den nya är installerad läcker plötsligt avloppet ovanför vattenlåset där jag markerat på bilden!
Kan någon packning där ha torkat ut under de två veckorna och kommer den bli bättre av att ha blivit lite "spolad på"?
/Vilsen ofrivillig hemmafixare
Bästa svaret
Hej och välkommen till forumet @Christoffer3 👍C Christoffer3 skrev:
Som redan nämnts så sitter inte den övre muttern rätt i sina gängor. Det syns tydligt att muttern är sned på gängan från bottenventilen.
Kan absolut ha blivit så när du skruvade på blandaren.
Lossa och gänga på den rätt så blir det tätt.
Dessutom så har faluplasts vattenlås fastvulkad gummitätning, så det är svårt att få gummipackningen "på sniskan"...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stort tack!! Jag lossade och drog fast den igen, den satt dessutom väldigt löst! Nu är det tätt!Krilleman skrev:
Hej och välkommen till forumet @Christoffer3 👍
Som redan nämnts så sitter inte den övre muttern rätt i sina gängor. Det syns tydligt att muttern är sned på gängan från bottenventilen.
Kan absolut ha blivit så när du skruvade på blandaren.
Lossa och gänga på den rätt så blir det tätt.
Dessutom så har faluplasts vattenlås fastvulkad gummitätning, så det är svårt att få gummipackningen "på sniskan"...
[bild]
Tack så jättemycket!
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Läcker mellan vattenlås och avloppsröret under tvättställ
Vatten & Avlopp -
Avloppslukt från under tvättställ
Vatten & Avlopp -
FM Mattsson blandare läcker under tvättstället där lyftventilen är kopplad till avloppsröret
Vatten & Avlopp -
Brett tvättställ med underskåp för golvavlopp
Badrum -
Hack i avloppsrör under tvättstället
Vatten & Avlopp