552 läst ·
3 svar
552 läst
3 svar
Förändring av gemensamhetsanläggning utan information till fast.ägare
Vi är del i en ga för grönytor och utfartsväg. Det är tre privata fastigheter, samt komunnen som ägare av fastigheten/marken som ga avser.
I min dokumentation finns det 12 andelar i ga fördelat proportionerligt på fastigheterna.
När jag nu loggar in på lantmäteriet finns ga kvar med rätt fastigheter, men det står 0(noll) andelar.
Min fråga är: kan någon i ga förändra detta utan att berörda fastigheter informeras?
I min dokumentation finns det 12 andelar i ga fördelat proportionerligt på fastigheterna.
När jag nu loggar in på lantmäteriet finns ga kvar med rätt fastigheter, men det står 0(noll) andelar.
Min fråga är: kan någon i ga förändra detta utan att berörda fastigheter informeras?
Bästa svaret
Nej, det kan inte hända. Ska t ex GAn upplösas p g a ändrade förhållanden så kallas ni som delägare till förrättning. Samma sak med ändring av andelstal, sker också på förrättning. Eller via överenskommelse mellan delägarna.Totte_S skrev:
Vi är del i en ga för grönytor och utfartsväg. Det är tre privata fastigheter, samt komunnen som ägare av fastigheten/marken som ga avser.
Moderator
· Stockholm
· 56 239 inlägg
OM det har skett några förändringar som på något konstigt sätt inte kommunicerats. Så bör det finnas registrerat under "min fastighet" på LM. Tror att det räknas som en fastighetsreglering.
Klicka här för att svara