Hej,
Fyllde på salt och spolglans och körde maskinens inbyggda rengöringsprogram, något jag har gjort 100 gånger innan. När maskinen var klar var dock varenda plastdetalj i maskinen alldeles flammig av någon vit sträv beläggning. Plasthjulen till nederkorgen var så hårt åtgångna att det gnisslade när jag drog ut korgen.
Har ni någon teori om vad som kan ha hänt eller gått sönder? Har kommunalt vatten i Stockholm, dvs. mjukt och fint. Maskinen är inställd på de rekommenderad värdena för vattnet och den har fungerat fint i många år.
Tack!
Fyllde på salt och spolglans och körde maskinens inbyggda rengöringsprogram, något jag har gjort 100 gånger innan. När maskinen var klar var dock varenda plastdetalj i maskinen alldeles flammig av någon vit sträv beläggning. Plasthjulen till nederkorgen var så hårt åtgångna att det gnisslade när jag drog ut korgen.
Har ni någon teori om vad som kan ha hänt eller gått sönder? Har kommunalt vatten i Stockholm, dvs. mjukt och fint. Maskinen är inställd på de rekommenderad värdena för vattnet och den har fungerat fint i många år.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tack!
Det smakade inte salt och antog därför att det var kalk. Jag körde en runda med ättika och maskinen blev som ny! Stort tack!returen skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vita beläggningar under nytt tak
Utbyggnad och tillbyggnad -
Sträv vitpigmenterad ekskiva - hur olja in?
Färg, Måla & Tapetsera -
Stopp i toan. Mystisk beläggning på insidan av röret. Svart gummiliknande massa. Blivit så på 1,5 år. Någon som har en aning?
Vatten & Avlopp -
Vit beläggning växthusglas
Växthus -
Vit beläggning på garagegolv
Grund & Markarbeten