Den dagen den sorgen tänkte jag den gången jag monterade elfa-skenorna i det här hörnet. Där fanns ju en regel. Men det var tajt och skruvarna dåliga och jag för klen, så det blev rundare och rundare i skruvhålet.
Nu ska jag flytta....Jag har försökt med allt som jag kan men inget funkar. Hjälp! Hur hade ni gjort? Jag har en hel del handverktyg men inte någon vinkelslip etc. Riva väggen? ??
Nu ska jag flytta....Jag har försökt med allt som jag kan men inget funkar. Hjälp! Hur hade ni gjort? Jag har en hel del handverktyg men inte någon vinkelslip etc. Riva väggen? ??
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja, en vanlig metallborr. Hela poängen är att förstöra skruvskallen så till den milda grad att den lossnar. Du får helt enkelt borra tills skruvskallen släpper från skaftet och när skenan är borta tar du en lämplig tång och skruvar ut skaftet.
zarkov skrev:
Ok, tack!zarkov skrev:
Eller så tar du en skruvutdragare. Kallas ibland grisare har jag förstått det som. Kan ibland krävas lite mindre borrning med den, beroende på hur runt och brett det runddragna bitsfästet är.
https://www.google.se/search?q=skruvutdragare&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en-se&client=safari
https://www.google.se/search?q=skruvutdragare&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=en-se&client=safari
Produkter som diskuteras: "skruvutdragare"
Skruvutdragarsats Rennsteig
Dra ut trasiga skruvar
159 kr inkl moms
Läs mer
Eftersom man måste borra för grispittarna så behövs inte de, skruvskallen kommer haverera först.K kniv skrev:
Svetstången. Går det inte borra och ta det som är kvar med svetstången.
kanske räcker med en polygrip eller tång och baara ta tag o skallen och vrida
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer