De som har premium kan klicka på Filter-ikonen och välja ”Visa TS och mina inlägg” och sedan klicka på pilen dom pekar nedåt som leder till sista inlägget.

https://www.byggahus.se/premium

• Skärmdump av en mobil med Byggahus.se forum, förstorat område visar Filter-ikonen för trådsortering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av diskussionsforum med öppet inlägg om asbest i takplattor och parkslide.
    Skapa konto
Ok. Tack. Om jag förstår det rätt så blir det ändå ett antal klick om det man är intresserad av är att läsa TS senaste inlägg och sedan fortsätta läsa alla inlägg i tråden efter det?

1 klick på #10 (inläggssiffran) så kan du läsa resten av tråden därifrån.

• Skärmdump av ett foruminlägg med en markerad kommentar #10 och en röd pil som pekar mot inläggsnumret.
    Skapa konto
Så fyra klick totalt?

1. Klicka på Filter-ikonen
2. Välj ”Visa TS och mina inlägg”
3. Klicka på pilen dom pekar nedåt som leder till sista inlägget
4. Klicka på inläggssiffran

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Enklare är väl att gå in på TS' profil och se dennes senaste inlägg. Funkar dock inte om TS är mycket aktiv och har många inlägg eller om tråden är gammal. Har man tur så blir det 2 klick. Man behöver också komma ihåg TS' avatar och att TS inte gjort sig hemlig!

Mitt use case ser oftast ut så här: Börjar läsa i en intressant tråd och inser efter ett tag att TS inte längre verkar vara aktiv. Då skulle det vara väldigt smutt att med ett enda klick komma till TS sista inlägg i tråden, för att kolla läget eller se "hur det gick".

Detta kan ofta vara väldigt gamla trådar med massor av inlägg.

Bästa svaret

Karl-Bertil Jonsson Karl-Bertil Jonsson skrev:
Så fyra klick totalt?

1. Klicka på Filter-ikonen
2. Välj ”Visa TS och mina inlägg”
3. Klicka på pilen dom pekar nedåt som leder till sista inlägget
4. Klicka på inläggssiffran
Ja, 3-4 klick (och ett scroll i mobilen) för att så snabbt som möjligt komma till TS senaste inlägg i den specifika tråden och därefter fortsätta läsa tråden vidare just därifrån.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.