272 749 läst · 1 445 svar
273k läst
1,4k svar
Vill inte låta mig ladda
Ja, men det förklarar ju inte något alls. Jag gillar inte alls summan på min elräkning, men är naturligtvis villig att låta vem fan som helst ladda sin bil, om de minst täcker kostnaden. Låter som om gubben är sur på dotterns val av man.Unikt namn skrev:
Precis. Så dur som elen är nu får man fan ladda själv. Undantaget är såklart om personen man besöker bor oländigt till.L Lutte skrev:
Men man ska i sånna fall erbjuda sig att betala. På samma sätt som om man tar bensin från nån.
alternarivt överräcka en gåva som motsvara värdet på tankningen. En globalkniv för 1000 kr kanske? Då ska du nog se att värden går med på att pajja sin statistik.
Ha ha. Han är klimat förnekare ja. Han är en sån som oroar sig för klimatet och uppvärmning och tar upp det ämnet ibland. Men själv har han bil. De har varsinn bil tom även en MC och en båt med snurra. De åker nog aldrig bussen i stället fast de bor nära hållplats. Och de flyger till Mallis och så i bland. De bor i hus i stället för lägenhet. Bensingräsklippare har de också.Nyfniken skrev:
Jo, men som jag sa. Svärfars el, svärfars beslut. Man kan liksom inte tvinga någon att sälja el åt en.
Jag skulle kunna sätta en slant på att det finns mer i den är historien. TS kanske är tatuerad och går i bombarjacka samtidigt som svärfar är miljöpartist. Eller så är svärfar klimatförnekare och hatar allt vad elbilar heter. Eller så har någon smällt upp ett vindkraftverk nästgårds som svärfar hatar. Vem vet.
At the end of the day: TS får ladda någon annanstans.
Han förnekar verkligen klimatet för han bränner fossilt och gödslar på me co2.
Lever inte som han lär. Finns det någon sv dom som lever som dom lär? Vet ingen av de som håller på och försöker lära ut och predikar om ditt och datt om klimat som lever så själv. De är alla syndare.
Jag har en el-MG bara för att det är billigt. 1995sek i månaden är billigare än busskort nästan
Redigerat:
Vad snackar ni om?? Han skrev ju från början att han erbjöd sig att betala.Appendix skrev:
Precis. Så dur som elen är nu får man fan ladda själv. Undantaget är såklart om personen man besöker bor oländigt till.
Men man ska i sånna fall erbjuda sig att betala. På samma sätt som om man tar bensin från nån.
alternarivt överräcka en gåva som motsvara värdet på tankningen. En globalkniv för 1000 kr kanske? Då ska du nog se att värden går med på att pajja sin statistik.
Varför älta detta? släpp det istället, ladda före eller efter besöket...
Det är bara att acceptera att människor är olika med olika idéer. Att börja diskutera detta med din svärfar vid jul kommer nog inte att få julstämningen till det bättre.
Att strunta i att åka är nog inte bra för julstämningen med din partner...
Du gör som du vill, det är din / familjens julstämning som står på spel hur du agerar...
Det är bara att acceptera att människor är olika med olika idéer. Att börja diskutera detta med din svärfar vid jul kommer nog inte att få julstämningen till det bättre.
Du gör som du vill, det är din / familjens julstämning som står på spel hur du agerar...
Det är för det ställer till problems för mej. För mej är det ett världs-problem nu. Och behöver lösa det. Behöver komma hem i hyfsad tid.H HSP skrev:Varför älta detta? släpp det istället, ladda före eller efter besöket...
Ok då är det bara att lägga upp korten på bordet för partnern och förklara att ni måste åka tidigare för att hinna ladda före besöket nära slutmålet. Eller åka hem tidigare för att ladda på vägen hem. Eller så blir det sen hemkomst.
Se till att få med partnern på din sida och förklara läget. Att ladda hos svärfar ser inte ut som en självklarhet.
Se till att få med partnern på din sida och förklara läget. Att ladda hos svärfar ser inte ut som en självklarhet.
Tror jag har kommit på lösningen nu.BigR skrev:
Tror jag har lösningen åt dig.F Fredrik-1980 skrev:
När du ska gå på toa under kvällen så smyger du ut och sätter i laddsladden utan att någon märker det. Gå sedan upp tidigt på juldagen och dra ur sladden.