Byggahus.se
Byggde i Örebro 2013 och då gick bygglovet på 40000 inklusive nybyggnadskartan Så det ser ju billigt ut i listan för 215...
 
K
Kul att se att jag betalade mest av alla bygglov i min kommun, faktiskt två tusen mer än det står som dyrast. Fick dessutom köpa två nybyggnadskartor eftersom den första hann gå ut med två månader :E
 
Man kan ju undra vad det är som faktiskt kostar pengar när man ber om lov att få bygga ett hem i detta land med bostadsbrist. Ansökan hanteras ju inte direkt i 1 månad konstant utan åker bara i mellan en massa personer som tittar, mäter och stör sig på dina planer under korta perioder i stöten. Resten av tiden ligger din ansökning och samlar damm.
Ja, det är en viss form av sarkasmen över det hela, men ändå. :p
 
  • Gilla
ullis54 och 2 till
  • Laddar…
Norrtälje så har jag för mig dom skulle ha 38k för bara bostaden, tillkommer väl en massa för tex avlopp och garage. 15k för ett förhandsbesked, höjt 150% på några år.
 
G
Alla handläggare sitter faktiskt redan på arslet i sina kontor runtom i landet
Domän anställda av kommunen (dina skattepengar)

Om nu kommunen inte får gå i vinst med byggloven, och den enskilda lilla tex nybyggaren vill ha bygglov
Varför och hur kan det bli så dyrt ?

Handlaggaren FINNS ju redan på plats
 
G
gäst skrev:
Alla handläggare sitter faktiskt redan på arslet i sina kontor runtom i landet
Domän anställda av kommunen (dina skattepengar)

Om nu kommunen inte får gå i vinst med byggloven, och den enskilda lilla tex nybyggaren vill ha bygglov
Varför och hur kan det bli så dyrt ?

Handlaggaren FINNS ju redan på plats

Det är ju förfan larvigt, över 30.000 för att få göra en mindre ombyggnad, och ändring av ändamålet för en byggnad
Man kan ju anställa en person på HELTID i en halv månad för dom pengarna
Och inte fan handlägger kommunen ett äre de av denna storlek i 80-100 timmar !

Vi har idioter i regeringen, och tydligen åxå på kommunl nivå, dom vill inte underlätta för den lilla enskilda
Är det ett skattesmitareföretag som Skanska, då jävlar låter det annorlunda
 
Varför skall det vara så dyrt och långsamt undrar många. Kanske för att det är en samlingsplats för C-ingenjörer som inte platsar någon annan stans? Känner flera som varit tvingade att sälja tillbaka tomt då man inte kunde vänta längre på bygglovet.
 
B
Eslöv byhålan redovisar inte tröts flera ärende
Riktigt tjuveri
 
Salems kommun; dyr oeffektiv och vågar inte svara på frågor!
Skäms!
 
Jag lider med er som söker bygglov nu för tiden!
2010 betalade vi totalt 14.505 kr till kommunen för bygglov bostadshus, stall och garage, nybyggnadskarta, utsättning, kontroll av mark och lov för att anlägga inspektion, inklusive möten.
 
Biii skrev:
Eslöv byhålan redovisar inte tröts flera ärende
Riktigt tjuveri
Eslöv är värsta kommunen...
och byggärenden fungerar inte ärligt
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.