Jag har en Bosch handöverfräs, GOF 1600 och har även köpt skenor en systemadapter som man kan montera fräsen i (FSN OFA). Dock fattar jag inte hur jag skall få fast fräsen i systemadaptern? Det verkar som man eventuellt skall använda M4-skruvar för att fästa fräsen i systemadaptern, men jag hittar inga medskickade som passar?

Bästa svaret

Jag kör det systemet och jag har använt samma skruvar som fäster plexiglasplattan i botten, jag har alltså tagit bort plattan och fäst adaptern istället.

• Gilla
NoOne2k och 1 till
  • Laddar…
B badtastex skrev:
Jag kör det systemet och jag har använt samma skruvar som fäster plexiglasplattan i botten, jag har alltså tagit bort plattan och fäst adaptern istället.
Stort tack! Jag stirrade mig nog blind på att det verkade krävas en försänkt skruv, nen det vekar ju fungera även med dessa!

Det är ju inte helt säkert att det är exakt så som de tänkt men det funkar i alla fall. ;)

I vissa fall känns inte den här fräsen så genomtänkt när det gäller tillbehör, skruvar och dammupptagning så min fräs sitter mestadels i fräsbordet just nu...

B BORNER skrev:
Stort tack! Jag stirrade mig nog blind på att det verkade krävas en försänkt skruv, nen det vekar ju fungera även med dessa!
Gjorde som badtastex jag, ev. har jag nå minne om att jag fick med skruvar men det kan vara en efterkonstruerad tanke. :)

Svängde iväg till järnaffären nu på morgonen och köpte tre försänkta M4 skruvar... Det känns lite bättre att ha dessa som passar bottenplattan något bättre även om det kanske var lite väl pedantiskt...

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Fint, när man köper en så billig fräs får man räkna med att komplettera med lite skruvar... ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.