Byggahus.se
Jag ska lägga in ny klinkers i hallen, ca 17 m2. Tanken var att ta bort den gamla klinkersen först (med mejselverktyg). Bilder före start:

Gamla klinkergolv i hall med borttaget parti som visar underliggande cement, verktyg vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett hallgolv belagt med brun och svart klinkers, med synligt hål där klinkers tagits bort.
Skapa konto
Delvis borttagen klinker i en hall visar ojämnt cementunderlag och intakt brunt klinkergolv runtom.
Skapa konto

Klinkersen satt rejält hårt, och drog med sig upp till 3-4 cm av underliggande (inte så hårda) cement. Och ser sen ut så här:

Delvis borttagen klinkersgolv med synlig gammal cement och djupa ojämna hål i underlaget.
Skapa konto
Delvis borttagen klinkerplatta som visar underliggande skadat cementlager i en hallrenovering.
Skapa konto

Jag känner lite tvivel på detta projektet nu, eftersom fortsatt borttagning av klinkers kommer att leda till att hela hallgolvet kommer att bestå av söndrig cement, med flera centimer ojämna hål överallt.

Jag antar att det går att flytspackla 17m2. Men jag vet inte hur svårt det är att få det platt och med rätt höjd.
Alternativet är väl att fylla i hålet jag gjort med flytspackel, och sen lägga nya klinkers ovanpå det gamla istället.

Input eller råd om detta uppskattas.

Redigerat:

Bästa svaret

Dom är lagda i bruk då blir det så. Inga problem att flytspackla det sen men om du inte kan själv så får du leja bort det.

• Gilla
MrIlluvatar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.