582 läst ·
3 svar
582 läst
3 svar
Räcker 16A för en vanlig lght + FTX?
Har en vanlig lägenhet och funderar på installera FTX. Måste jag höja amperen då eller räcker det med 16A?
Bästa svaret
F
fredrik.johansson
Husägare
· Skåne
· 1 769 inlägg
fredrik.johansson
Husägare
- Skåne
- 1 769 inlägg
Ftx drar inga stora strömmar. Fläktarna på sin höjd 100w. Värmebatteriet kan vara på ca 2000w, men behövs sällan.
De brukar kopplas in med vanlig stickpropp.
Du borde alltså klara dig med 16A, förstås beroende på vad du använder ström till för övrigt i lägenheten.
De brukar kopplas in med vanlig stickpropp.
Du borde alltså klara dig med 16A, förstås beroende på vad du använder ström till för övrigt i lägenheten.
Produkter som diskuteras: "Fläktarna"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Inte om det bara är en fläktmotor.
Sitter det någon elektrisk värme i FTX aggregatet får man tänka till.
Protte
Sitter det någon elektrisk värme i FTX aggregatet får man tänka till.
Protte
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden