Hejsan!
Har problem med min diskmaskin. Den startar helt enkelt inte. Låter lite några sekunder. Stannar och larmar att den inte får vatten.
Har kollat så långt så jag vet att den får vatten från kranen. Om jag häller i vatten manuellt så pumpar den ut den och sen stannar.
Har läst att inloppsventilen är ett ganska vanligt fel och att det ska gå att mäta med multimeter på om den är kass. Visst en ny kostar en femhundring men vill inte bara chansa om det går att mäta. Så ska väl dra fram maskinen imorgon och leta efter stopp. Annars ska jag försöka lära mig att kolla om ventilen är kass.
Någon som har andra idéer eller tips och tricks så är jag väldigt tacksam. Skulle underlätta mycket om jag slapp byta diskmaskin. Inte riktigt läge just nu.
Tack på förhand
Har problem med min diskmaskin. Den startar helt enkelt inte. Låter lite några sekunder. Stannar och larmar att den inte får vatten.
Har kollat så långt så jag vet att den får vatten från kranen. Om jag häller i vatten manuellt så pumpar den ut den och sen stannar.
Har läst att inloppsventilen är ett ganska vanligt fel och att det ska gå att mäta med multimeter på om den är kass. Visst en ny kostar en femhundring men vill inte bara chansa om det går att mäta. Så ska väl dra fram maskinen imorgon och leta efter stopp. Annars ska jag försöka lära mig att kolla om ventilen är kass.
Någon som har andra idéer eller tips och tricks så är jag väldigt tacksam. Skulle underlätta mycket om jag slapp byta diskmaskin. Inte riktigt läge just nu.
Tack på förhand
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Tack för dina utförliga bilder och beskrivning.
Har samma problem (samma maskin DM 730) , och fick värdet som du beskrev:
Min spole 1, (dvs samma som din spole 1)
Min spole 2 0.999 (ditt värde
Min fundering är bara, beställde du en ny och löste det ditt problem
Har samma problem (samma maskin DM 730) , och fick värdet som du beskrev:
Min spole 1, (dvs samma som din spole 1)
Min spole 2 0.999 (ditt värde
Min fundering är bara, beställde du en ny och löste det ditt problem