Har problem med att ngn/ några hundägare regelbundet låter sina hundar kissa på vår brevlåda. Gör mig fruktansvärt irriterad, kan ju inte stå och spana dygnet runt så har inte lyckats identifiera den skyldige. Funderat på webbkamera. Frun föreslog att göra brevlådan strömförande men finns ju flera nackdelar med det . Ngn som haft samma problem och har förslag på lösning?

Jag antar att hunden kissar på stolpen, annars har jag full förståelse för problemet.
Är det bara stolpen så tänker jag, lev med det.
Ser du hundägaren så gå ut o säg till att du skulle uppskatta om hunden inte kissar där.
Men jag gissar på att om en hund gör det så gör även andra hundar det.

• Gilla
1
  • Laddar…
K knipo skrev:
Jag antar att hunden kissar på stolpen, annars har jag full förståelse för problemet.
Är det bara stolpen så tänker jag, lev med det.
Ser du hundägaren så gå ut o säg till att du skulle uppskatta om hunden inte kissar där.
Men jag gissar på att om en hund gör det så gör även andra hundar det.
Det är ingen stolpe utan en svart box, är kanske fånigt men då det sker återkommande blir jag väldigt störd. Trist att ha hela undersidan av brevlådan nedkissad

• Gilla
kortis
  • Laddar…
Klart som fan att man inte låter hunden pissa på nåns brevlåda, extremt efterbliven ägare skulle jag säga. Jag hade suttit och spanat för att kunna ta dom på bar gärning. Det måste ju stinka nåt förbenat på sommaren om det regelbundet kastas vatten där.

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Klart som fan att man inte låter hunden pissa på nåns brevlåda, extremt efterbliven ägare skulle jag säga. Jag hade suttit och spanat för att kunna ta dom på bar gärning. Det måste ju stinka nåt förbenat på sommaren om det regelbundet kastas vatten där.
Exakt, Dock är det ju flera saker som stjäl tid från dygnet runtspaning ( jobb, familj mm ). Var därför jag funderade på typ åtelkamera

Då förstår jag att du blir irriterad.
Tänkte inte box.:rolleyes:
Sätt upp något runt om som gör att det blir svårt för hunden att kissa på lådan, tex några halvhöga stolpar. Plantera något runt omkring som täcker.
Du skall iofs inte behöva göra något, men jag tror tyvärr att det blir den mest enkla o praktiska lösningen.

Staffans2000
Det är nog en brevlåda, modell större, som går ner till marken. Själv har jag en sådan och även den var populär hos hundar. Det var piss som trängt in i lådan och Skit utanför. Så fort en hund med följeslagare närmade sig, sade jag till (den tvåbente) -"ser du någon amöba som låter sin fina hund skita vid min brevlåda, kan du tala om att jag önskar att få adressen, så att jag kan åtgälda vänligheten".
Några månader senare upphörde elende.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…

Bästa svaret

JanneJanne123
Bygg eller köp en dogstick kanske?

K knipo skrev:
Då förstår jag att du blir irriterad.
Tänkte inte box.:rolleyes:
Sätt upp något runt om som gör att det blir svårt för hunden att kissa på lådan, tex några halvhöga stolpar. Plantera något runt omkring som täcker.
Du skall iofs inte behöva göra något, men jag tror tyvärr att det blir den mest enkla o praktiska lösningen.
Ja det kanske får bli lösningen, ev i kombination med en elak skylt

Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Det är nog en brevlåda, modell större, som går ner till marken. Själv har jag en sådan och även den var populär hos hundar. Det var piss som trängt in i lådan och Skit utanför. Så fort en hund med följeslagare närmade sig, sade jag till (den tvåbente) -"ser du någon amöba som låter sin fina hund skita vid min brevlåda, kan du tala om att jag önskar att få adressen, så att jag kan åtgälda vänligheten".
Några månader senare upphörde elende.
Skönt att det slutade, då finns det hopp. Kanske får ta ledigt ngn vecka och följa ditt exempel

JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Bygg eller köp en dogstick kanske?

[media]
Det var en bra idé!

Skandiamannen Johan Söderberg skrev:
Exakt, Dock är det ju flera saker som stjäl tid från dygnet runtspaning ( jobb, familj mm ). Var därför jag funderade på typ åtelkamera
Upprätta en O-plats på tomten och sätt familjen i rullande schema för spaning och de ska avlämna rapport enligt 7 S. :crysmile:

JA”Snabbe” Jonas ”Snabbe” Andersson skrev:
Upprätta en O-plats på tomten och sätt familjen i rullande schema för spaning och de ska avlämna rapport enligt 7 S. :crysmile:
Får skaffa NVG-utrustning till barnen för dygnets mörka timmar

• Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
T tergo skrev:
[länk]
Perfekt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.