Byggahus.se
Hej jag är budgivare 1, misstänker att budgivare 2 kan vara bulvan.

Vad tror ni?

Vänliga hälsningar
 
  • Skärmdump av budhistorik med numrerade budgivare och stigande bud i en auktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Utifrån den informationen så kan man väl varken svara ja eller nej på frågan?
Därtill finns en budgivare till, nummer 3, så det ser ju inte ut att påverka så mycket?
 
  • Gilla
fäboden och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Tittar man bara på budgivningen så kan väl 1:an i så fall vara lika mycket bulvan som 2:an, de budar båda på i snabb takt.
 
  • Gilla
Yom och 10 till
  • Laddar…
Ser mer ut som att bulvanen är nr 1.
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 14 till
  • Laddar…
Vem höjer med 1000:- ?
 
  • Gilla
  • Haha
Aixiahx567 och 58 till
  • Laddar…
Bara för att man budar snabbt lite över budet innan betyder ju inte att de är en bulvan , kan ju va deras taktik att få dej att tappa hoppet och det verkar ju funka;):crysmile:(y)
 
  • Gilla
  • Haha
Merl och 5 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Vem höjer med 1000:- ?
Vadå högsta budet vinner? Oavsett om man va 1miljon över eller 300kr?:cool: Sen vad som är vanligast är en helt annan sak:rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
anteman och 1 till
  • Laddar…
Heij83
Varför skulle det vara en bulvan?
 
  • Gilla
sawallen
  • Laddar…
Var det så tajt skulle jag som säljare försöka undvika att sälja till den som höjer med en tusenlapp i stöten. Luktar problem lång väg.

Sorry TS, men ditt budande ser konstigare ut än de andras.
 
  • Gilla
  • Wow
Kjol och 37 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag håller med Nötegårdsgubben, småbud på 1000 kronor är tillåtna, men sänder mig (och många fler) tveksamma signaler. Som säljare väljer jag köpare och 1000 kronor är så lite i dessa sammanhang så jag anar att det kan bli andra problem och väljer nästa på listan.

Det behöver ju inte vara så, men jag får känslan att att den personen är troligare att gnälla på småsaker sen, vilket gör att 1000-lappen inte är intressant.

Min syster var intresserad av ett hus för några år sedan, men fick hoppa av budgivningen. Två andra höjde med småhöjningar, men hoppade senare av. Det blev ny budgivning med småhöjningar, men säljaren hög direkt när syrran höjde med 10'. En annan budgivare försökte med 5' till, men säljaren orkade ville inte ha problem igen och föredrog en köpare som kändes seriösare.

Själv fick jag köpa mitt hus efter budgivning, för en konkurrent i budgivningen ville lägga dolda bud, dvs budet skulle inte visas för andra än säljaren. Säljaren var inte intresserad så jag fick köpa till mitt sista bud (jag tror det var 90' under det dolda budet).

Jag tycker det visar lite på att köpare bör bygga förtroende hos säljaren, även med budgivningen.
 
  • Gilla
Cruzze och 8 till
  • Laddar…
Det enkla svaret är att det finns ingen faktagrund i detta för att påstå att någon är en bulvan. Samhället behöver mer faktagrund.
 
  • Gilla
Fotografen och 9 till
  • Laddar…
Jag hade en kollega som bara bjöd över med 1000kr, kollegan resonerade "varför ska man betala mer än vad man behöver?"
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 11 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag hade en kollega som bara bjöd över med 1000kr, kollegan resonerade "varför ska man betala mer än vad man behöver?"
Nej det ska man inte. Men antagligen behöver man betala mer än 1000 kr.
 
  • Gilla
NoiseMaker och 2 till
  • Laddar…
Jag hade aldrig sålt till någon som budade med kaffepengar (i sammanhanget). Samma sak hände en kollega och när budgivningen stannade av fick den som budat "ordentligt" köpa huset. Resonemanget var detsamma som några skrivit ovan, någon som budar med småpengar innebär sannolikt problem senare, gnäll på småsaker o.s.v.
 
  • Gilla
Kjol och 16 till
  • Laddar…
...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.