Renoverar huset och är nu i köket, har dragit ut pex rör i rör från LK med väggbocksfixtur och är rädd att jag satte dem för nära varandra? Hur långt ifrån varandra måste de egentligen vara?
Nu hamnade ju låsbrickorna på varandra... kanske inte spelar någon roll?
Enda problemet som jag ser det är att du får problem när du ska få dit 40cc täckbrickan (vilken du ska använda dig av om du följer monteringsanvisningen för LK) är att bockfixturerna är för långa.
Skyddsrören är det enda som ska sticka ut från färdig ytbeklädnad (alltså gips ovan OSB normalt)
Du skulle ha kapat bockfixturerna i "spåret"
Visst går det att kapa den i efterhand också, men det blir lite kinkigare att inte skada mediaröret.
Enda problemet som jag ser det är att du får problem när du ska få dit 40cc täckbrickan (vilken du ska använda dig av om du följer monteringsanvisningen för LK) är att bockfixturerna är för långa.
Skyddsrören är det enda som ska sticka ut från färdig ytbeklädnad (alltså gips ovan OSB normalt)
Du skulle ha kapat bockfixturerna i "spåret"
Visst går det att kapa den i efterhand också, men det blir lite kinkigare att inte skada mediaröret.
[bild]
Toppen att 40cc blir bra!
Ja det plasthöljet insåg jag att jag hade missat kapa, jag får ta fram ett bågfilsblad och kapa det lite försiktigt innan gipsen åker upp.