Byggahus.se
Jag är väl antagligen dum men jag lyckas inte komma vidare på panelen vid första uppstart. Den visar version, datum och serienummer. Trycker jag på någon knapp så växlar den till att visa att rfid:none och module:none. Trycker jag på någon knapp igen hoppar den tillbaka till första.
Testade att hålla reset intryckt i 6+ sek men ingen skillnad. Xbus lampan blinkar ung. varannan sek. Det betyder väl att den är ok? Inga varningar.
 
G Gilgo skrev:
Jag är väl antagligen dum men jag lyckas inte komma vidare på panelen vid första uppstart. Den visar version, datum och serienummer. Trycker jag på någon knapp så växlar den till att visa att rfid:none och module:none. Trycker jag på någon knapp igen hoppar den tillbaka till första.
Testade att hålla reset intryckt i 6+ sek men ingen skillnad. Xbus lampan blinkar ung. varannan sek. Det betyder väl att den är ok? Inga varningar.
Är MP rätt kopplad?,provat att resetat i cenralen....??
 
T T7 skrev:
Är MP rätt kopplad?,provat att resetat i cenralen....??
MP? ManöverPanel?

Visade sig att jag är färgblind
Hade växlat 2 färger.
 
Redigerat:
G Gilgo skrev:
MP? ManöverPanel?

Visade sig att jag är färgblind
Hade växlat 2 färger.
Skönt att det löste sig...
 
T T7 skrev:
Skönt att det löste sig...
Jupp, nu är det bara resten kvar
Kanske är lättast att göra via dator...
 
G Gilgo skrev:
Jupp, nu är det bara resten kvar
Kanske är lättast att göra via dator...
Japp kör från datorn...mycket enklare
 
Nu är det igång åtminstone, tror jag ;) Branddeckarna ska upp men det får bli imorgon. Sätter väl ev. upp en till PIR i kuvösen också.

Barnen sover så det är väl ingen jättebra ide att testa systemet.
 
Så nu är allt ordnat men lite frågor har dykt upp.

Sökte runt angående kameror. Har några D-Link men dom verkar inte vilja ansluta mot larmet. Några speciella inställningar som krävs?

Skalskydd, hur gör man? Har rotat runt men hittar inte hur man gör.

Deltillkoppling, vad innebär det egentligen? Är det skalskydd och man definierar vilka sensorer som ingår?

Går det att få "tyst" larm för t.ex garaget om resten av huset är olarmat? Men när man larmar rubbet så tjuter det som vanligt även om någon tar sig in i garaget?

Klart smidigare än DSC men inte självklart allt ändå.
 
G Gilgo skrev:
Så nu är allt ordnat men lite frågor har dykt upp.

Sökte runt angående kameror. Har några D-Link men dom verkar inte vilja ansluta mot larmet. Några speciella inställningar som krävs?

Skalskydd, hur gör man? Har rotat runt men hittar inte hur man gör.

Deltillkoppling, vad innebär det egentligen? Är det skalskydd och man definierar vilka sensorer som ingår?

Går det att få "tyst" larm för t.ex garaget om resten av huset är olarmat? Men när man larmar rubbet så tjuter det som vanligt även om någon tar sig in i garaget?

Klart smidigare än DSC men inte självklart allt ändå.
Kolla denna som RilleRock postat tidigare.
https://www.dropbox.com/s/t25im2wec37bdfq/SPC Kameraintegration.pdf?dl=0
Är visserligen några år gammal, men borde hjälpa lite. Vet inte om dina kameror är kompatibla.

Skalskydd är samma sak som deltillkoppling. Alltså precis som du skriver att du väljer vilka sektioner du ska tillkoppla när du deltillkopplar. Du kan alltså koppla på en IR också. Därför man inte väljer att kalla det skalskydd.

Vet inte om du kan få tyst larm, men du kan ju aktivera dingdong-funktionen för garaget. Vet inte om du måste lägga det i eget område eller hur den går att styra, längesedan jag tittade närmare på funktionen.
 
Redigerat:
G Gilgo skrev:
Så nu är allt ordnat men lite frågor har dykt upp.

Sökte runt angående kameror. Har några D-Link men dom verkar inte vilja ansluta mot larmet. Några speciella inställningar som krävs?

Skalskydd, hur gör man? Har rotat runt men hittar inte hur man gör.

Deltillkoppling, vad innebär det egentligen? Är det skalskydd och man definierar vilka sensorer som ingår?

Går det att få "tyst" larm för t.ex garaget om resten av huset är olarmat? Men när man larmar rubbet så tjuter det som vanligt även om någon tar sig in i garaget?

Klart smidigare än DSC men inte självklart allt ändå.
Yes, deltillkoppling kan användas som skalskydd där man väljer detektorer fritt. Man kan också välja att ha tex skal på huset och hela garaget som en deltillkoppling (iställlet för att lägga garaget som eget område). Jag tycker det är smidigare att använda deltillkopplingar än områden, färre knapptryckningar så som jag använder det iaf.

Jag har fått mina d-link dcs-932L att funka iaf. Tänk på att spc tyvärr inte gillar högre upplösning än 640x480. Minns att jag fick trixa lite för att det skulle funka med lösenord på kamerorna, pm:a om du vill att jag ska kolla upp detaljerna kring hur jag gjorde det.

Om du sätter upp en händelse som drar en utgång kopplad till ett tekniskt larm kan du styra väldigt fritt att få notifikation när något valfritt händer med flera villkor och timers, men jag är inte säker på att det är det du vill göra? Kanske dingdong räcker?
 
Hej,

På min amnöverpanel står det "Inst.läge aktivt" och det lyser en liten grön gubbe. Jag har precis intallerat allt men förstår inte hur jag ska göra för få texten att försvinna, har loggat mig ur connect pro men det hjälper inte.
 
L loorre skrev:
Hej,

På min amnöverpanel står det "Inst.läge aktivt" och det lyser en liten grön gubbe. Jag har precis intallerat allt men förstår inte hur jag ska göra för få texten att försvinna, har loggat mig ur connect pro men det hjälper inte.
Du måste stänga av installatörsläget i manöverpanelen också. Då försvinner det.
 
L loorre skrev:
Hej,

På min amnöverpanel står det "Inst.läge aktivt" och det lyser en liten grön gubbe. Jag har precis intallerat allt men förstår inte hur jag ska göra för få texten att försvinna, har loggat mig ur connect pro men det hjälper inte.
Du kan också stänga av installatörsläge i webbgränsnittet.
 
E emde skrev:
Du måste stänga av installatörsläget i manöverpanelen också. Då försvinner det.
Hittar inte någon funktion för det i menyerna.

När jag loggar mig ut här står det fortfarande att jag är inloggad på panelen.

Skärmdump av en inloggningstatus där det står "Programtekniker Inloggad - Logga ut" med en pil pekande på utloggningknappen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.