P
G ekaa88 skrev:
Rörelse framför kameran ska inte ge larm utan endast en pushnotis i appen @StefanEriksson
Tack ekaa88!

Men jag trodde bara securitas kunde se bild ifrån kameran i IR-detektorn och inte IP-kameran?

mvh

StefanEriksson skrev:
Tack ekaa88!

Men jag trodde bara securitas kunde se bild ifrån kameran i IR-detektorn och inte IP-kameran?

mvh
Ja det stämmer att Sec endast kan se från IR kameran men du själv får en notis ifrån den andra kameran i valfri smartmobil med rätt app och du kan alltså själv ta initiativet att ringa polis/räddningstjänst om du behöver.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
G ekaa88 skrev:
Ja det stämmer att Sec endast kan se från IR kameran men du själv får en notis ifrån den andra kameran i valfri smartmobil med rätt app och du kan alltså själv ta initiativet att ringa polis/räddningstjänst om du behöver.
Hej! Sant, men tänker att om det händer när jag inte är tillgänglig eller mobilen är avstängd. Känns mycket säkrare med en central som jobbar just med att kontrollera.

Verkar som det är 2 abonnemang på samma adress som är den enda lösningen tyvärr.

Kanske skulle gå att köpa en sån IR-detektor för att skruva isär den och se om det går att koppla bort detektorn på något sätt och bara behålla kameran.

hmm...

mvh

StefanEriksson skrev:
Hej! Sant, men tänker att om det händer när jag inte är tillgänglig eller mobilen är avstängd. Känns mycket säkrare med en central som jobbar just med att kontrollera.

Verkar som det är 2 abonnemang på samma adress som är den enda lösningen tyvärr.

Kanske skulle gå att köpa en sån IR-detektor för att skruva isär den och se om det går att koppla bort detektorn på något sätt och bara behålla kameran.

hmm...

mvh
Men nu förstår jag inte, menar du att du vill kunna larma stugan separat med IR Kamera och brand? Utan att huvudbyggnaden är larmad?

• Gilla
1
  • Laddar…
@StefanEriksson Två larmområden. Antingen så styr man båda till/frånkopplingarna via appen eller så får man ha en separat manöverpanel till det andra larmområdet.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Hej!

Enklast förklarat är att det är 2st hus på en adress.

Ena huset ska ENBART ha brandlarm + kamera som securitas kan se. Inget annat larm.

Det andra stora huset ska vara komplett med magnetlarm, ir detektorer, brandlarm o.s.v.

Hoppas du förstod nu.

Problemet är att det inte går att larma stora huset med kompletta larmet för då sätts rörelsedetektorn igång i de mindre stugorna.
Resultatet blir att vi behöver 2st abonnemang.

Tack så mycket!

StefanEriksson skrev:
Hej!

Enklast förklarat är att det är 2st hus på en adress.

Ena huset ska ENBART ha brandlarm + kamera som securitas kan se. Inget annat larm.

Det andra stora huset ska vara komplett med magnetlarm, ir detektorer, brandlarm o.s.v.

Hoppas du förstod nu.

Problemet är att det inte går att larma stora huset med kompletta larmet för då sätts rörelsedetektorn igång i de mindre stugorna.
Resultatet blir att vi behöver 2st abonnemang.

Tack så mycket!
Fast det går att göra 2 larmområden, har pratat med kollega på hemlarmssidan. Inga problem, har du ringt till supporten och frågat? Jag har konversationen svart på vitt

• Gilla
1
  • Laddar…
P
G ekaa88 skrev:
Fast det går att göra 2 larmområden, har pratat med kollega på hemlarmssidan. Inga problem, har du ringt till supporten och frågat? Jag har konversationen svart på vitt
Jasså?

Jag testade maila den mailadress som finns på hemsidan, men den verkar vara trasig.

Har du någon kontaktperson så kan jag jättegärna maila den personen?

Tack!!
mvh

StefanEriksson skrev:
Jasså?

Jag testade maila den mailadress som finns på hemsidan, men den verkar vara trasig.

Har du någon kontaktperson så kan jag jättegärna maila den personen?

Tack!!
mvh
Ring 0771 10 10 90, det är kundtjänst, dom är duktiga

• Gilla
1
  • Laddar…
P
G ekaa88 skrev:
Ring 0771 10 10 90, det är kundtjänst, dom är duktiga
Hej!

Tack, ska jag säga larma 2 larmområden då alltså.

Att man har 2 larmområden som går att larma var för sig.

Jag testar ringa idag eller imorgon.

Tack!!
mvh

• Gilla
Bagar´n
  • Laddar…

Bästa svaret

Ja, förklara att du har två hus på samma tomt. Du vill kunna ha larmet aktivt i din froggebod eller vad du nu har medan det är olarmat i villan.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Tack så mycket ekaa88! Återkommer hit får vi se vad de svarar.

P
Hej!
Jag ringde och frågade, de sa precis som du sa att det går att ordna så att man har flera larmområden.

Låter superbra.

Ska nog beställa! Så är man kund på riktiga securitas istället för verisure.

Tack så mycket för hjälpen!!
mvh

P
Det skulle kosta 6500kr att byta från Verisure till Securitaslarm... "bara" för att få kameror.

Familjen var inte så sugna på det.
Ska försöka övertala dem igen i framtiden.

Tack så mycket ändå för att vi hittade en lösning!!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.