2 136 läst ·
24 svar
2k läst
24 svar
Golvläggning mellan trösklar- rätt tänk?
Jo precis där sektionerna rött o grönt möts. Plankorna där kommer kapas till hälften bredd för att de är så dom hamnar. Menar du att ett halvt klick i kortsidan fungerar eller limmar man raka sidor (bortkapade noter(eller vad de kallas)) mot varandra?Bernieberg skrev:
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Nu fattar jag vad du menar. Antingen så ser du till att du får en (vanlig klickad) kortskarv i tröskellinjen eller så jackar du en bräda (den röda och gröna som möts i inringat område i din figur är alltså då en enda bräda urjackad för karmen).D Drsnuggels skrev:
Okej, bifogar även en liten bild så du ser vilka alternativ jag menar, funkar ngt av dom?. Jag har inte möjlighet att lägga om det gröna golvet.Bernieberg skrev:
När du skriver att jag ska klicka i tröskellinjen så antar jag att du inte menar att de ska vara halva plankor som i bilden utan något annat?
Förstår inte riktigt vad du menad med jacka först och sedan var dom inte jackade?
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Glömde att den gröna delen redan är lagd. Annars menade jag att grön och röd i dina sist bilder skulle vara en och samma planka. Hur ser änden ut på den gröna änden som går in i dörrhålet? Går det att klicka på ”en röd” bräda där så vire det bra. Den första blåa håller ju ihop det så det gör inget att det inte är hel kortsida som kopplas.
Foton är ofta bättre än paint om det finns möjlighet
Foton är ofta bättre än paint om det finns möjlighet
Haha jo. Bifogar hur de ser ut nu i tröskeln som synes är de "röda" området inte lagt.Bernieberg skrev:
Glömde att den gröna delen redan är lagd. Annars menade jag att grön och röd i dina sist bilder skulle vara en och samma planka. Hur ser änden ut på den gröna änden som går in i dörrhålet? Går det att klicka på ”en röd” bräda där så vire det bra. Den första blåa håller ju ihop det så det gör inget att det inte är hel kortsida som kopplas.
Foton är ofta bättre än paint om det finns möjlighet![]()
Bästa svaret
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Toppen!
Börja nu med den röda delen. Första röda brädan lika bred som första gröna. När du har kommit lika långt med det röda som det gröna så kommer kanterna på de sista brädorna av rött respektive grönt ligga ungefär i linje. Då kan du tänka att det blåa börjar. När du kommer till dörrhålet jackar du ur brädan som bild nedan. Denna bräda klickas i både det röda och det gröna golvet. Stämmer det inte hundra kan du maka lite på det röda, det är en så liten yta att det går lätt.
Börja nu med den röda delen. Första röda brädan lika bred som första gröna. När du har kommit lika långt med det röda som det gröna så kommer kanterna på de sista brädorna av rött respektive grönt ligga ungefär i linje. Då kan du tänka att det blåa börjar. När du kommer till dörrhålet jackar du ur brädan som bild nedan. Denna bräda klickas i både det röda och det gröna golvet. Stämmer det inte hundra kan du maka lite på det röda, det är en så liten yta att det går lätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ah grymt @Bernieberg !!! Då kan jag förhoppningsvis ta en bräda från röds område (startbräda för den raden) och eventuellt nå hela väggen över till gröna området. Tror inte skarven ligger nära just där. Vilken fall så hade jag aldrig tänkt på detta hehehe nu ser det så enkelt ut TACK!!Bernieberg skrev:
Toppen!
[bild]
Renoverare
· Kalmar län
· 2 600 inlägg
Vad bra! Måla gärna golven i rött, grönt och blått så att du håller reda på allt
absolut bra idé uppdaterar med bild när det är färdigmålat , fått låna en färgspruta!
Bernieberg skrev:
Toppen!
[bild]
Följdfråga, är de möjligt att klämma fast denna under dörrkarmen? Känns inte som de går genom att bara såga ut för plankdjupet..Bernieberg skrev:
Toppen!
[bild]
Klicka här för att svara